خبرگزاری کار ایران

برومندی:

کشتی ژاپنی می‌خواست آب‌پاشی کند/ در آن مقطع فقط فوم پاشی مناسب بود/ بضاعت چین برای تهیه فوم در همین حد بود

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۹۴

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی گفتم چرا به کشتی ژاپنی اجازه کار ندادید، چینی‌ها گفتند اولویت ما اکنون فوم پاشی است، اگر فوم دارید بیایید جلو. گفتند ژاپنی‌ها می‌خواستند آب‌پاشی کند که این کار شرایط را سخت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی برومندی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم در نشست کمیته ویژه پیگیری حادثه نفتکش سانچی گفت: من اجازه می‌خواهم این نکته را بگویم که کاپیتان کشتی اهل حوزه انتخابیه من بود و ایشان اهل شهر سعادت شهر بودند و جزء بهترین‌ها و باتجربه‌ترین‌ها بودند. قبل از رفتن به چین در منزل ایشان حاضر شدم. زمانی که در کمیته بودم، وظیفه داشتیم به نمایندگی  از مردم پیگیر سرنوشت این سی نفر باشیم.

وی افزود: شخصا قبل از رفتن به چین برداشت‌هایی داشتم اما پس از آن دیدم که چینی‌ها ۱۰ شب به وقت محلی آنجا با پیگیری وزارت خارجه جلسه بحران را تشکیل دادند و سفیر ما در پکن و سرکنسول ما در شانگهای جلسه تشکیل دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از جلسه اول کمیته که در شانگهای تشکیل شد،  متوجه شدم چینی‌ها برای ورود کشوری برای کمک مشکل ندارند البته اختلاف نظر فنی بود. وقتی گفتم چرا به کشتی ژاپنی اجازه کار ندادید، گفتند اولویت ما اکنون فوم پاشی است، اگر فوم دارید بیایید جلو. گفتند ژاپنی‌ها می‌خواستند آب‌پاشی کند که این کار شرایط را سخت می‌کرد حداقل ۴متر موج کنار کشتی بود در آن مقطع فقط بحث فوم پاشی مناسب بود.

برومندی با بیان اینکه من بعنوان نماینده ملت فردی مستقل هستم، گفت: وقتی با ربیعی به چین رفتیم مستقیم به اتاق فرماندهی رفتیم و ربیعی گفت اگر چینی‌ها محکم پای کار نیستند بلافاصله به ژاپن برویم وقتی دیدیم کشتی چین ژاپن کمک می‌کند، ماندیم.

وی تاکید کرد: ما وظیفه  دادن اخبار صحیح به مرذدم را داریم.  می‌خواهم بگویم اگر یک کشتی در اقیانوس اطلس بود در آب‌های آزاد اجازه داشتیم از کشورهای مختلف کمک بخواهیم. بر اساس قواعد بین المللی حادثه در آب‌های چین بود و این کشور نزدیکترین کشور به محل حادثه بود طبیعی است فرماندهی میدان با چین باشد. در جامعه گفته می‌شود چینی‌ها  اجازه سوختن این نفتکش را دادندتا آلودگی ایجاد نشود من می‌پرسم حالا که غرق شد آلاینده‌تر است یا آن موقع؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: یکی از مواردی که مورد اصرار ربیعی و کمیته بود این بود که قواص‌ها کی می‌توانند داخل آب بروند؟  گفتند الان اگر بخواهند غواص‌ها بروند بعلت وجود شرایط و مواد سمی غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه بضاعت چین برای تهیه فوم در همین حد بود، گفت: مساله را از بعد حقوقی در آینده پیگیری می‌کنیم و از خسارات نمی‌گذریم. مجلس بعنوان ناظر تلاش می‌کند مسائل حقوقی پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز