خبرگزاری کار ایران

سیاوشی در نطق میان دستور:

جامعه در سال‌های اخیر دچار کسری سرمایه اجتماعی شده است/ عدم پاسخگویی مسئولان موجب از دست رفتن امید و اعتماد مردم شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۴۴

نماینده مردم تهران با بیان اینکه جامعه در سال‌های اخیر دچار کسری سرمایه اجتماعی شده است، گفت: همانطور که کسری بودجه نیاز به درمان دارد، کسری سرمایه اجتماعی نیاز به درمان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طیبه سیاووشی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس بر لزوم تقویت هویت ملی در جامعه تاکید کرد و گفت:‌ همه از ارزش و اهمیت توجه به هویت ایرانی و اسلامی اطلاع دارند و بارها مقام معظم رهبری نیز نسبت به این امر هشدار دادند. مجامع دانشگاهی نیز تاکید کرده‌اند که عدم توجه به هویت‌های ملی، جامعه را با شکاف‌های متعدد مواجه کند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اعتراضات اخیر در برخی از مناطق کشور اظهار کرد: چه باید کنیم تا شاهد ظهور جامعه دو قطبی نباشیم؟ جامعه در سال‌های اخیر دچار کسری سرمایه اجتماعی شده و اعتماد عمومی لکه دار شده و بی‌تفاوتی مردم رو به گسترش است. عدم پاسخگویی مسئولان موجب شده اعتماد و امید جامعه از دست برود که نتیجه این امر جزء فروپاشی چیز دیگری نخواهد بود.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: همانطور که کسری بودجه نیاز به درمان دارد، کسری سرمایه اجتماعی نیاز به درمان دارد. ما باید جامعه را در مسیر اخلاق مداری بیاوریم و بر همگرایی و انسجام تاکیدک نیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زنان نیمی از اعضای جامعه هستند اما نیمی از حقوق به‌ آنها تعلق ندارد و به ظرفیت‌هایشان توجه نمی‌شود. زنان برای اعاده حقوقشان باید بیشتر تلاش کنند در حالی که قانون اساسی تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده است.

عضو فراکسیون زنان تاکید کرد: امروز زنان مانند جوانان مطالبات کم هزینه‌ای دارند. آنها به دنیال استقلال، عدالت و امنیت هستند. استقلال می‌خواهند تا در مورد‌ آینده‌شان تصمیم بگیرند. عدالت می‌خواهند تا در راهروی‌های دادگستری سرگردان نباشند.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه جوانان بیش از سایر اقشار در معرض نابرابری هستند، گفت: عدم توجه به مطالبات و خواسته‌های جوانان، ما را شرمنده این قشر کرده است. خواسته‌های آن چندان سخت نیست. جوانان از ما می‌خواهند شفاف و پاسخگو باشیم. آنها از ما می‌خواهند پاسخگو باشیم، دروغ نگوییم و آزادی‌های آنها را محدود نکنیم.

ادامه دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز