خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

مقصودی: مگر لاریجانی ۲۹۰ رای دارد که استیضاح وزیرکار را اعلام وصول نمی‌کند/ پزشکیان: باتوجه به اینکه ۳ نماینده امضای خود را پس گرفتند، استیضاح ربیعی از دستور کار خارج شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۸۰

نایب رییس مجلس در واکنش به تذکر نماینده اصولگرای سبزوار که خواستار اعلام وصول فوری طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده بود، از پس گرفتن 3 نماینده از جمع متقاضیان استیضاح خبر داد و گفت که هیات رییسه این استیضاح را از دستور کار مجلس خارج کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسین مقصودی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۴ خواستار پایبندی اعضای هیات رییسه به سوگند قانونی شد و با تاکید بر لزوم اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: اگر این طرح اعلام وصول نشود، خلاف قانون صورت گرفته است اما شما می‌گویید آقای لاریجانی تصمیم گرفته این طرح اعلام وصول نشود.

نماینده اصولگرای سبزوار در مجلس تصریح کرد: آیا آقای لاریجانی و شما که امروز ریاست جلسه را برعهده داشت، فراتر از قانون هستید یا احیاناً رای شما دو برابر باقی نمایندگان است یا ۲۹۰ رای دارید که نمی‌گذارید استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین گفت: امروز باید استیضاح ربیعی را اعلام وصول کنید؛ چرا که در غیر این صورت مرتکب خلاف قانون و شرع شده‌اید. بنابر این برای احترام به قانون، مجلس و جایگاهی که در آن قرار دارید، استیضاح آقای ربیعی را اعلام وصول کرده و بیش از این مرتکب خلاف قانون نشوید.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در واکنش به این تذکر خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی این‌طور که شما مطرح کردید، نگفته بود.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: در هیات رییسه مجلس در باره این مسئله بحث کرده و درمورد تعداد امضاهای این طرح استیضاح مباحثی داشتیم که مقرر شد درصورت کاهش تعداد امضاءها از اعلام وصول آن خودداری کنیم و اگر این تعداد به تعداد اولیه باقی ماند، طرح استیضاح را اعلام وصول کنیم.

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی از جلسه روز گذشته هیات رییسه با مقصودی و استیضاح‌کنندگان وزیر تعاون خبر داد و گفت: در این جلسه شما اصرار داشتید که این طرح استیضاح اعلام وصول شده و تاکید کردید که قرار است ۲۵ نفر دیگر طرح را امضاء کنند و ما هم گفتنیم اسامی را در اختیارمان قرار دهید تا اعلام کنیم اما این‌ اتفاق نیافتاد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: روز گذشته ۳ نفر از امضاءکنندگان اولیه هم امضای خود را پس گرفته و در نتیجه آقای رنجبرزاده با دریافت امضاء از این ۳ نماینده، مسئله را ثبت کرد و در نتیجه هیات رییسه طرح استیضاح ربیعی را از دستور کار خارج کرد.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: بعد از این مسائل حال آمده‌اید و می‌گویید ۲ نفر دیگر جایگزین شده و قرار است استیضاح را امضاء کنند. با این حساب شما صرفاً امضای جدید آورده و امضای قبلی را پس می‌گیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز