خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری:

برای ۶۲۲ نفر در روزهای اول ناآرامی قرار قضایی صادر شد/ ۵۵ نفر در رابطه با اغتشاشات اخیر در تهران در بازداشت هستند/ ۲نفری که در بازداشت خودکشی کردند معتاد بودند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۰۰۶

سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری امروز خود به تشریح آخرین وضعیت پرونده بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر، صندوق ذخیره فرهنگیان، مهدی جهانگیری و محمود خاوری پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در چنین روزهایی بود که شاه فرار کرد. هنوز صدای انقلابی مردم که می‌گفتند «دیو چو بیرون رود، فرشته برآید» در گوشمان است.

سخنگوی قوه‌قضاییه به ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در هفته‌های اخیر شاهد شرارت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در پشتیبانی از اغتشاشات بودیم. آنها با تحلیل غلط خود احساس کردند اگر مردم مطالباتی دارند می‌توانند بر موج آنها سوار شوند و عوامل خود را تحریک کردند تا خساراتی بزنند و ناامنی بوجود آوردند و موجب شوند افرادی کشته شوند.

مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند

وی با بیان اینکه در این زمینه کینه‌توزی مستمر و بی‌انتهای آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ایران و نیز اینکه از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کنند عیان شد، اظهار کرد: مردم متدین ما هوشیار هستند و متوجه شدند نقشه دشمن است  و می‌خواهد از نارضایتی مردم سوءاستفاده کنند از این رو مردم صف خودشان را از اغتشاشگران جدا کردند. در مقابل جمعیت معدود اغتشاش‌گر، میلیون ها نفر وارد میدان شدند و تجدید پیمان کردند و به دشمنان فهماندند که ممکن است مشکلات و نقطه ضعف‌هایی وجود داشته باشد اما در دام دشمن قرار نمی‌گیرند.

محسنی‌اژه‌ای به تحریم رییس قوه‌قضاییه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اشاره کرد و گفت: حقیقتا بی‌حیایی آمریکا را در این روزها دیدیم که تحریم علیه اشخاصی از جمله رئیس قوه قضائیه اعمال کردند. آمریکای فلک زده نمی‌داند مردم ما از دولتمردان آمریکا که چند دهه انواع و اقسام ظلم‌ها را کردند، تنفر دارند. وقتی از ناحیه آمریکا حرفی و عملی علیه کسی گفته می‌شود برای او نقطه مثبت است و علیه آمریکا لکه ننگ است.

به نیروهای امنیتی تاکید شده بود جوانان فریب خورده که اموال را تخریب نکرده‌اند، حتی‌الامکان بازداشت نشوند

معاون اول قوه‌قضاییه یادآور شد: در خصوص اغتشاشات اخیر نقش دشمن و حمایت‌های آنها مشهود بود که در حال تعقیب و ریشه یابی است. عواملی که با دشمن آگاهانه کار کردند و دستگیر شدند یا در آینده دستگیر می‌شوند، طبق قانون مجازات می‌شوند. برخی مردم که به خیابان آمدند نه دشمن بودند و نه با آنها ارتباط داشتند و برای بیان مطالبات خود آمده بودند از این رو به نیروهای امنیتی تاکید شد این افراد که از مردم هستند یا جوان فریب خورده هستند که شاید سخن باطلی زده باشد  اما تخریبی نکرده پرچم و مسجدی آتش نزده و کسی را زخمی نکرده را جدا کنند و حتی الامکان دستگیر نکنند. ولی اغتشاش خیابانی است و ممکن است افرادی دستگیر شوند اما ما خواستیم آنها را به زندان نبردند تا سوء سابقه نشود.

اکثر بازداشت شدگان ناآرامی‌های با قرار سبک آزاد شدند

وی افزود: در میان بازداشت شدگان برخی افراد فریب خورده، بی‌گناه و مجرم حضور دارند. برخی افراد چون جز دستگاه‌های خارجی بوده و بلد هستند چهره خود را پنهان کنند، نیاز به شناسایی است از این رو به نیروی انتظامی و قضات تاکید شده که پالایش کنید تا افراد بی‌گناه، فریب خورده و کم سن سال آزاد شوند. در دو مرحله عده کثیری قبل از معرفی به زندان و دادسرا آزاد شدند. آنان که به دادسرا معرفی شدند با وثیقه سبک آزاد شدند و تعدادی نیز با گزارشات نهادهای امنیتی مرتبط با خارج و لیدر بودند که بازداشت هستند.

صدور قرار قضایی برای ۶۲۲ نفر از بازداشت شدگان

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: در روزهای اول برای ۶۲۲ نفر در کل کشور قرار بازداشت، موقت، کفالت و وثیقه صادر شد. از این ۶۲۲ نفر هم تعدادی آزاد شدند. امروز در تهران ۵۵ نفر در رابطه با اغتشاشات اخیر بازداشت هستند.

دو تن از بازداشت شدگانی که خودکشی کردند معتاد بودند

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد فوت یکی از این بازداشت شدگان در اراک گفت: یک نفر در کلانتری اراک خودکشی کرد. او فردی معتاد بود که همراه خود مواد مخدر داشت و سابقه‌دار بود. در این ارتباط پرونده‌ای در آنجا تشکیل شده و درحال رسیدگی است.

اژه‌ای ادامه داد: فردی هم رابطه با اغتشاشات اخیر در زندان اوین بود که در دستشویی خودکشی کرده است. سن او حدود ۲۱ سال و معتاد بوده است. فیلم دوربین‌های مدار بسته زندان موجود بوده و پرونده قضایی برای آن تشکیل شده است. نفر سوم و چهارمی که عنوان شده در زمان بازداشت فوت کرده‌اند،‌ دروغ است.

حدود ۲۵ نفر از مردم و نیروهای خودی کشته شده‌اند

وی با بیان اینکه در این ناآرامی‌ها برخی از نیروهای ما در شهرهای دیگر با ضد انقلاب درگیر و به شهادت رسیدند، اظهار کرد:  در مجموع حدود ۲۵ نفر از مردم و نیروهای خودی کشته شده‌اند که تیراندازی از سلاح نیروهای خودمان نبوده است. برخی از این کشته شدن‌ها مشکوک است. چرا که دشمن مانند ۸۸ قصد داشت کشته سازی کند و برای ما پیراهن عثمان درست کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی تاکید کرد: در رابطه با بازداشت شدگان تاکید شده است افرادی که نقش چندانی نداشته‌اند با قرار وثیقه آزاد شوند اما افرادی که با بیرون ارتباط داشته‌ و یا فردی را کشته‌اند در بازداشت خواهند بود تا به پرونده آنان رسیدگی شود.

معاون اول قوه‌قضاییه تصریح کرد: باید نکته‌ای را روشن کنم. این که گفته می‌شود اگر یک دانشجو هم مجرم هم باشد نباید توقع داشته باشیم تحت تعقیب قرار بگیرد، بدون منطق است. آن‌ها هم مورد تعقیب قرار می‌گیرند. اما چون زمان امتحانات بود گفته شد کسانی که ضرر ندارند آزاد شوند و افرادی هم که پرونده‌ای دارند با حضور مامور یا روش دیگر در امتحانات شرکت کنند. ما  نهایت تلاش خودمان را در این مورد انجام داده‌ایم.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور در مورد اعتراض‌ها گفته است که فقط در رابطه با مسائل اقتصادی نیست و قوه‌قضائیه حق اعتراض در زمینه‌‌هایی را بدهد، گفت: به هر تقدیر مردم اگر اعتراضاتی داشته باشند باید در چارچوب قانون باشد و می‌توانند اعتراض کنند، اما آن چیزی که در چند ماه اخیر اتفاق افتاد در تجمعات مقابل مجلس و سایر نهادها، اقتصادی بود.

وی ادامه داد: بله اعتراضات غیر اقتصادی هم بود. تفاوتی نمی‌کند اگر در چارچوب باشند، می‌توانند داشته باشند اما باید به گونه‌ای اقدام کنند که نه برای خودشان دردسر درست کنند و نه ما.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به سالگرد آیت‌الله هاشمی از سوی برخی نزدیکان ایشان عنوان شده که درصد رادیو اکتیو موجود در بدن وی بیش از استاندارد بوده است و در این ارتباط پرونده‌ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است. آیا دستگاه قضایی به این مساله ورود کرده است؟ گفت: تا کنون نه چیزی از طرف خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نه شورای عالی امنیت ملی به قوه قضائیه فرستاده نشده است.

پشتیبانی کنندگان ناآرامی‌های اخیر توسط اینترپل تعیقیب شوند

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا به تحریکات خارجی هم رسیدگی می‌کنید؟ اظهار کرد: در رابطه با عوامل تخریبی اخیر، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی گزارشات خود را در رابطه با اغتشاشات اخیر ارائه کردند. دادستانی تهران آنها را جمع‌آوری کرده تا پشتیبان آنها از طریق پلیس اینترپل تعقیب شوند.

وی در مورد اینکه آیا برای بازداشت‌شدگان پرونده تشکیل شده و اگر شده عنوان اتهامی این افراد چیست؟، گفت: کسی بدون قرار قضایی به زندان نمی‌رود. پس هرکس در زندان است پرونده دارد. برخی بازداشت‌شدگان اتهامات امنیتی دارند، برخی اخلال در نظم عمومی و برخی نیز به اموال آسیب رساندن و خسارتی وارد کردند. اتهامات مختلف است و افراد بدون تفهیم اتهام به زندان نمی‌روند.

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به این پرسش که همزمان با سالگرد فوت آیت‌الله هاشمی، ویدئو جلسه انتخاب رهبر در مجلس خبرگان پخش شد که فقط آرشیو صدا و سیما دارد. برخی شبکه‌های خارجی از ویدئوهای آن استفاده می‌کنند که فقط آرشیو صدا و سیما دارد. آیا بررسی درباره درز ویدئو از آرشیو صداوسیما شده است؟ گفت: ممکن است علاوه بر آرشیو صداوسیما، در جای دیگری نیز باشد. مثلا جلسات مجلس شورا و خبرگان ضبط می‌شود و الزاما در آرشیو صداوسیما نیست. ولی اگر سند و یا صوتی که نباید افشا شود، افشا شود، افشاکنندگان تعقیب می‌شوند. سال قبل از طرف بیت آیت‌الله منتظری فایلی پخش شد و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند. در اینگونه موارد سیستم‌های اطلاعات وارد عمل می‌شوند. در این مورد اخیر چیزی به قوه قضائیه ارسال نشده است.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره اظهارات برخی فرماندهان نظامی مبنی بر رد پای برخی مسئولان گذشته در ناآرامی‌های اخیر و اینکه آیا  قوه قضائیه به این موضوع وارد کرده است؟، گفت: جریانی که شروع شده هنوز تمام نشده و درحال پیگیری است. گاهی حکم قوه قضائیه لازم است و گاهی نیست. سلسله موارد که جمع شد با دستگیری افراد کامل می‌شود و در نهایت می‌توان قضاوت کرد.

وی تاکید کرد: باید همه موارد در قوه قضاییه رسیدگی شود تا بتوان اثبات کرد و دید کدام احتمالات ثابت می‌شود و به افراد منتسب است یا خیر. گاهی دشمن با تابلو دیگری وارد می‌شود. من الان نه می‌توانم رد کنم نه تایید. باید پرونده به جلو برود و  مجموعه اطلاعات جمع آوری شود. گاهی اتفاقات قبلی آن موقع معنا نمی‌داد ولی الان مشخص می‌شود حرف دو ماه پیش معنا دار بوده است.

محسنی‌اژه‌ای درباره اظهارات شهردار تهران در مورد استفاده از بیت‌المال در انتخابات اخیر در دوره شهرداری سابق گفت: هر وقت گزارش‌ها را دادند، بررسی می‌شود. معمولا مسئولان جدید نسبت به مسئولان سابق حرف‌هایی دارند ما هم می‌گوییم گزارش کنید تا رسیدگی کنیم اما بعضی وقت‌ها حرف می‌زنند و گزارشی نمی‌دهند.

از کانادا بارها درخواست دستگیری خاوری را داشتیم

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه رای غیابی محمود خاوری صادر شده است آیا از جانب ایشان اقدامی شده و آیا رایزنی برای بازگشت خاوری شده است؟ گفت: بیش از رایزنی انجام شده است. از پلیس اینترپل و کشور کانادا درخواست شده است و می‌گوییم شما حداقل در مورد جرایم مالی همکاری کنید. جرم ایشان مالی است پس چرا کاری نمی‌کنید؟  از کانال‌های مختلف رایزنی شده تا این شخص دستگیر و به کشور منتقل شود.

معاون اول قوه‌قضاییه گفت: مدت اعتراض خاوری به حکم دادگاه به علت سکونت در خارج از کشور، دو ماه است که هنوز این مدت به پایان نرسیده است.

عده‌ای مرتبط با جریان نفاق و سلطنت‌طلب هستند

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به این سوال که برخی از مسئولان از نقش عناصر خارجی از جمله عربستان و خانواده صدام در ناآرامی‌های اخیر سخن گفته‌اند. با توجه به اینکه برخی از سردسته‌های این اغتشاشات دستگیر شده‌اند، به کدام از این عناصر وابسته بودند، گفت: اینکه گفتید همه عناصر اصلی دستگیر شدند، درست نیست. هنوز برخی دستگیر نشده‌اند. عواملی شناسایی و دستگیر شدند یا می‌شوند. عده‌ای مرتبط با جریان نفاق و سلطنت‌طلب و دیگران هستند. حامی اصلی آنها کشورهای منطقه، آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. برخی ممکن است خودشان در خیابان نبودند بلکه در کنار نقش هدایتگری داشتند.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره رفع فیلتر تلگرام نیز گفت: ما ملتزم به اجرای قانون هستیم. اگر شورای عالی امنیت ملی و مجلس مصوبه‌ای داشت ما آن را اجرا می‌کنیم ولی ممکن است نظر مخالف نیز داشته باشیم.

مهدی جهانگیری هنوز آزاد نشده و همچنان تحت نظر است

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: ایشان آزاد نشده و بعد از تحقیقات همچنان تحت نظر هستند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: در بخشی از امور که باید قراردادهایی را  امضا کنند، یا انتقال سندی انجام دهد یا به بانک برود، باید شخصا حضور داشته‌ باشد. از این رو قرار آزادی صادر نشده و تحت نظر هستند.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون نیز گفت:‌ این پرونده مسکوت و معطل نبوده و در حال رسیدگی است. این پرونده متهم زیاد دارد و در حال دنبال شدن است. بدهی و طلب بانک در حال بررسی است و تحقیقات در مورد اینکه پول از کجا آمده و به کجا رفته ادامه دارد.

خبرنگاری با اشاره به اظهارات مسئولان درباره عواملی که در ناآرامی‌های اخیر نقش داشتند از سخنگوی قوه‌قضاییه پرسید که چه ارگانی مسئول معرفی عوامل این اغتشاشات است، که اژه‌ای پاسخ داد: مگر لازم است که فقط یک سازمان این کار را انجام دهد. افرادی از منظر خودشان کار می‌کنند. ممکن است آمریکا، اسرائیل و حتی برخی داخلی‌ها نقش داشته باشند از این رو چند ارگان تحقیقات لازم را انجام و نتیجه را اعلام می‌کنند. تا زمانی که پرونده در مرحله تحقیقات است، نمی‌‌توان درباره این عوامل حرف زد. اگر هیچ کس تا شش ماه دیگر هیچ چیز نگوید خود شما اعتراض می‌کنید. ممکن است عوامل و دستگاهای مختلف تحقیقاتی در چارچوب وظیفه انجام دهند. نمی‌توان مردم را تا پایان تحقیقات از این مسائل بی خبر گذاشت.

وی در مورد اینکه آیا تعیین مکانی برای راهپیمایی شایسته است؟ اظهار کرد: به نظرم می‌رسد در قانون اساسی و قوانین موضوعه خیلی ابهام نداریم. ممکن است یکی از راه‌های بیان اعتراضات تهیه این مکان باشد اما این به معنای تمام شدن کار نیست چراکه ممکن است در آن مکان جرم اتفاق افتاده باشد.

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به این پرسش که تحقیقات از لیدرهای ناآرمی‌های اخیر به کجا رسیده است، گفت: هنوز تحقیقات تمام نشده است. برخی افراد آموزش دیده هستند و تحقیقات از آنها طول می‌کشد. برخی ارتباط خود را با جریان نفاق و سلطنت‌طلب ضمنی بیان کرده‌‌اند اما هنوز تحقیقات کامل نشده و پرونده‌ها کامل نشده است.

چهار نفر از اعضای دولت لیست اموال خود را اعلام نکرده‌اند

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد اعلام لیست اموال از سوی مسئولان دولتی اظهار کرد: در دولت دوازدهم تاکنون چهار نفر لیست اموال خود را اعلام نکرده‌اند از این رو در نامه‌ای به آنها اعلام شده اموال خود را اعلام کنند.

اژه‌ای در خصوص اظهارات احمد توکلی مبنی بر شکایت از تعاونی‌های و اینکه آیا فردی در این رابطه احضار شده است یا خیر، گفت: اینکه از آن تشکیلات گزارشی شده درست است، اما از این که کسی اظهار یا دعوت شده اطلاع ندارم.

وی افزود: وزارت تعاون سابق و فعلی درباره تشکیل تعاونی‌ها و رها شدن آن‌ها باید پاسخ دهند. مگر می شود مجوز بگیرند و بعد رها کنند؟ باید به نقش نظارتی که وظیفه‌شان است عمل کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: یکی از عوامل نارضایتی اخیر  همین بود. سپرده‌گان‌گذاران وقتی به حق خودشان نرسند طبیعی است اعتراض کنند. درحال حاضر مسئله در سه قوه مطرح شده است و هر هفته و شاید هم بیشتر جلساتی تشکیل می‌شود، وقت فوق العاده‌ای گذاشته‌اند ، اخیرا یک کارگروهی تعیین شده است که ببیند تصمیمات گرفته شده عملی می‌شود یا خیر .

اژه‌ای ادامه داد: کار دیگری که در دستور قرار گرفت این بود که تحقیق شود  آیا این افراد و نزدیکشان اموالی دارند یا خیر، از دیگر نهادها کمک خواسته شده است که برای تامین مابقی مبالغ این اموال مورد استفاده قرار بگیرد. قرار شده بانک مرکزی خط اعتباری را در ازای اموالی که شناسایی شده یا می‌شود اختصاص دهد. امیدوار هستیم در آینده به افراد بیشتر مبالغ بیشتری اختصاص یابد.

ناهنجاریی اجتماعی و فروش مواد مخدر از طریق فضای مجازی می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا بر فضای مجازی نظارت وجود دارد و آیا کسانی که می‌توانستند از ایجاد این فضا جلوگیری کند مورد تعقیب قرار می‌گیرند، گفت: اعتقاد ما بر این بوده و هست که از فناوری نوین باید استفاده شود. اما این به آن معنی نیست که  بر فضای مجازی که خارج از  ایران هم اداره می‌شود، هیچ گونه کنترل و نظارتی انجام نشود. حال ممکن است قوانین و مقررات ما با سایر کشورها متفاوت باشد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه فضای مجازی رها شده امروز حقیقتا مفسده‌ای برای زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده است، گفت: خیانت‌ها، ناهنجارهای اجتماعی و حتی فروش مواد مخدر از طریق این فضا انجام می‌شود.

وی افزود: مسئولان شورای عالی فضای مجاری به درستی گفتند ما سیاست‌گذاری بر این فضا را بر عهده داریم ما که نمی‌خواهیم جلوی فضای مجازی گرفته شود. ما می‌خواهیم سرویس‌های خوبی انجام شود. اینترنت ارزان قیمت در اختیار افراد قرار بگیرد.

اژه‌ای یادآور شد: ما به شورای عالی فضای مجازی گفتیم یا شما اقدام کنید یا قوه قضائیه. قول دادند  که اقدام کنند. بعد گفتند ۳ ماه فرصت بدهید، بعد گفتند ۶ ماه فرصت می‌خواهند. هیچ‌کس تردید ندارد در این اغتشاشات اخیر فضای مجازی بی‌تاثیر نبوده است. حتما بررسی می‌شود چه در دولت قبل و چه اسبق قصوری داشتند یا خیر این مساله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز به دادگاه نرفته است

وی درباره پیگیری پرونده صندوق دخیره فرهنگیان گفت: من در این دو یا سه روز اخیر روز پیگیری نکرده‌ام ، پرونده هنوز دادگاه نرفته است، از حدود ۸۰ نفر به عنوان مطلع سوال شده است و اگر بحث کارشناسی به اتمام برسد، رسیدگی خیلی طول نمی‌کشد.

احتمال اعتراضات را در اواخر بهمن و اوایل اسفند می‌دادیم

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه  آیا دستگاه امنیتی و قضایی این اغتشاشات را پیش‌بینی کرده بودند، گفت: ما حداقل احتمال این مسائل می‌دادیم. اما نه در این حد و این روزها. برای زمانی دیرتر و حجمی کمتر احتمال می‌دادیم  اعتراضی رخ دهد.

وی افزود: بر همین اساس در جلسات و بخشنامه‌ها می‌گفتیم محتمل باشد که شاید کار ما بیشتر شود و آمادگی داشته باشیم. تصور می‌کردیم در اواخر بهمن و اوایل اسفند این اتفاق رخ دهد.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال  که آیا نام خاوری از لیست اینتر پل خارج شده است، گفت:  اموالی در حد محکومیت وی پیدا نشده است البته تاکنون نشنیده‌ام وی از لیست خارج شده باشد اگر خارج شود وزارت خارجه و قوه قضائیه تلاش می‌کنند. تاکنون در لیست بوده است و کشورهای مدعی کاری نکرده‌اند.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره اظهارات گزارشگر سازمان ملل در مورد ایران نسبت به تحقیقات درباره اتفاقات اخیر گفت: محترمانه می‌گویم گزارشگر سازمان ملل بیخود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز