خبرگزاری کار ایران

کاظمی به ایلنا خبر داد:

درخواست کمیسیون قضائی برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر/ به تقاضای بازدید از زندان‌ها پاسخ نداده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۹۵۰

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از درخواست این کمیسیون برای بازدید از وضعیت بازداشت‌شدگان در حوادث اخیر در زندان‌ها خبر داد.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت درخواست گروهی از نمایندگان از جمله مجمع نمایندگان استان تهران و فراکسیون حقوق شهروندی مجلس مبنی بر بازدید از زندان‌ها به منظور رسیدگی به آخرین وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراض‌ها و ناآرامی‌های اخیر اعلام کرد: معتقدم متولی این بازدید باید کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس باشد.

وی با بیان اینکه هنوز خبری مبتنی بر پذیرش یا عدم پذیرش درخواست نمایندگان متقاضی بازدید از زندان‌ها دریافت نشده است، تاکید کرد: به هر حال ما به همراه دیگر نمایندگان هر روز موضوع را پیگیری می‌کنیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمان بررسی دقیق ماجرا نمی‌توان در مورد نحوه درگذشت یا خودکشی سه نفر از بازداشت‌شدگان و اینکه آیا آنها در جریان اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند یا خیر، گفت: موضوع همچنان در حال پیگیری است و ما نیز کماکان در حال مذاکره با مسوولان هستیم اما هنوز به خبر جدیدی نرسیده‌ایم. بماند که ما هر روز موضوع را پیگیری می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیته حقوقی و قضائی فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا درخواست‌های مکرر از چند منبع مختلف اخلالی در روند امور ایجاد نخواهد کرد، تصریح کرد: واقعیت این است که کمیسیون قضائی باید متولی این کار باشد چراکه این مسائل مربوط به مسائل قضائی است. البته سایر فراکسیون‌ها نیز به سهم خود قادر به پیگیری هستند اما صاحب العله کمیسیون قضائی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا از طریق این کیمسیون پیگیری صورت گرفته است، گفت: کمیسیون قضائی پاسخ خود را در این رابطه مطرح کرده و خواسته است که اجازه داده شود برخی اعضای کمیسیون از زندان‌ها بازدید کنند اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز