خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور به ایلنا خبر داد؛

۲ شرط تهران برای لغو ویزا میان ایران و عراق/ کاهش ۳ درصدی گردشگری زیارتی

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۷۳۲

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از در حال اجرا بودن هزار و ۷۰۰ پروژه گردشگری خبر داد و تاکید کرد: گردشگری در حوزه مذهبی و زیارتی، حدود سه درصد کاهش داشته است ولی در حوزه گردشگری اروپایی با رشد روبه‌رو بوده‌ایم.

علی اصغر مونسان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری گفت: هزار و ۷۰۰ پروژه گردشگری هم‌اکنون در کشور در حال اجرا است که از این تعداد، حدود ۸۰۰ پروژه، بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌اند. 

رشد گردشگری اروپایی/ کاهش سه درصدی گردشگری زیارتی

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم این پروژه‌ها در یکی، دو سال آینده به اتمام رسیده و آنها را به بهره‌برداری برسانیم. 

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که امسال میزان حضور گردشگر در ایران چه تعداد بوده است؟ اظهار داشت: گردشگری در حوزه مذهبی و زیارتی، حدود سه درصد کاهش داشته است ولی در حوزه گردشگری اروپایی با رشد روبه‌رو بوده‌ایم. 

کاهش گردشگر خارجی در شش ماه نخست امسال/ تلاش می‌کنیم نسبت به سال گذشته عقب نمانیم

مونسان افزود: باید تا پایان سال صبر کرد و درخصوص مجموع حضور گردشگران در ایران به جمع‌بندی رسید اما فکر می‌کنم همان حالت نرمال سال گذشته را حفظ کنیم. 

وی با یادآوری اینکه در شش ماه نخست امسال با کاهش گردشگر خارجی در کشور روبه‌رو بوده‌ایم، تصریح کرد: در حال تلاش هستیم در شش ماهه دوم امسال این کاهش گردشگر را جبران کنیم؛ حداقل آنکه نسبت به سال گذشته عقب نمانیم. 

حمله به سفارت عربستان موجب کاهش گردشگری زیارتی شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخصوص علت کاهش گردشگری در حوزه زیارتی هم خاطرنشان کرد: این موضوع دلایل متعددی دارد اما دلیل عمده و اصلی آن، حمله به سفارت عربستان بود. ما بعد از آن ماجرا شاهد کاهش روند گردشگری زیارتی بوده‌ایم. 

مونسان با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درصدد جبران این کاهش حضور گردشگر است، ابراز داشت: طی روزهای گذشته معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عراق سفر کرده و توافقات خوبی با مقامات عراقی به دست آمده است. 

دو شرط ایران برای لغو ویزا

وی در رابطه با رایزنی‌ها با عراق برای لغو ویزا نیز بیان کرد: ما در برای لغو ویزا با کشورها دو شرط داریم؛ نخست اینکه این کار (لغو ویزا) به صورت متقابل صورت بگیرد و دیگری آنکه، این کار به سود و منفعت کشور باشد. 

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: گاهی لغو ویزا صورت می‌گیرد ولی این کار منجر به افزایش خروج گردشگر از کشور می‌شود که این مسئله، چندان به سود ایران نیست. 

مونسان یادآور شد: اگر لغو ویزا به صورت متقابل بوده و به نفع کشور باشد، ما آماده لغو ویزا با کشورهای مختلف هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز