خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس ساحل عاج:

سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتقای روابط با کشورهای آفریقایی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۹۰

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل علاقمند به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی بوده است و با توجه به همین مسئله همیشه رایزنی‌های مفیدی در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز (شنبه) در دیدار با پریوات اولا نایب رئیس مجلس ساحل عاج و هیات همراه اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که کشورهای اسلامی با آن روبه رو هستند، ضروری است که در این کنفرانس مواضع محکم و شفافی در خصوص مسائل مهمی مانند تروریسم، فلسطین و میانمار داشته باشیم.

وی افزود: همچنین این کنفرانس فرصت مغتنمی را فراهم می آورد تا کشورهای شرکت کننده در مورد گسترش روابط دوجانبه با یکدیگر به گفت وگو بپردازند و گروه های دوستی ایران و ساحل عاج هم می توانند از این فرصت استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج هم ضمن ارسال سلام رئیس مجلس ساحل عاج به لاریجانی،اظهار داشت: ما از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس حمایت خواهیم کرد زیرا در خصوص مسایل جهان اسلام نقطه نظرات مشترکی داریم.

پریوات اولا،گفت: در چند هفته گذشته برخی از کشورها با سوءاستفاده از اغتشاشات اخیر ایران می خواستند به تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی بپردازند که موفق نشدند و ما حامی دولت و ملت ایران خواهیم بود.

وی در پایان پیام رئیس مجلس ساحل عاج را مبنی بر دعوت از لاریجانی برای سفر به این کشور، ابلاغ کرد.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج در این دیدار خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری و گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز