خبرگزاری کار ایران

لاوروف در دیدار با ظریف:

نشست سوچی برای مردم سوریه مهم است/ آژانس پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۷۰۶

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون پایبندی و اجرای تعهدات ایران را درباره برجام تایید کرده، تاکید کرد: کماکان بر نقش مهم‌ این سازمان درباره عدم گسترش سلا‌ح‌های اتمی تاکید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سرگئی لاوروف عصر امروز در دیدار با محمدجواد ظریف گفت: ما امسال چندین دیدار داشتیم که این دیدار هم بسیار مهم است.

وی ادامه دارد: خرسندیم که سفر رئیس‌جمهور روحانی به روسیه انجام شد و رئیس‌جمهور پوتین هم به تهران سفر کرد.

این دیپلمات عالی‌رتبه روس با بیان اینکه مسائل زیادی برای بحث داریم، اظهار داشت: در آستانه برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه قرار داریم و معتقدیم بدون تلاش‌های دو کشور، همه اقدامات تا این حد سازنده نمی‌بود.

لاوروف با تاکید بر اینکه اطمینان داریم کنگره سوچی هم برای مردم سوریه و هم برای نشست ژنو حائز اهمیت است، تصریح کرد: همه چیز مشروط بر این است که اپوزیسیون مسلح سوریه بدانند رفتارشان چگونه باید باشد.

وی با اشاره به پایبندی ایران به برجام خاطرنشان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را تأیید کرده و روسیه هم با نظر آژانس در این مورد هم‌نظر است.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه خیلی مهم است درباره تحقق برجام تبادل نظر کنیم، ابراز داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تائید کرده که ایران تمام تعهدات خود را اجرایی کرده است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز