خبرگزاری کار ایران

سفیر بریتانیا در تهران:

بریتانیا به ادامه برجام متعهد است/ یکی از منافع برجام بازگشایی سفارتخانه‌ها در لندن و تهران بود

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۳۵۷

سفیر بریتانیا در تهران با بیان اینکه بریتانیا به ادامه برجام متعهد است و به سختی کار می‌کند تا برجام باقی بماند، تاکید کرد: معتقدیم بهترین شیوه تعامل با ایران برجام است که ایران رویکرد مسالمت‌آمیز در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نیکولاس هاپتون سفیر بریتانیا در تهران با اشاره به برجام گفت: لندن به طور کامل به حفظ برجام متعهد است و معتقدیم این بهترین مبناست و نه تنها ابزاری برای ارتباط ایران و جهان است بلکه بهترین شیوه برای منطقه و بهترین شیوه برای کل دنیاست.

بریتانیا به ادامه برجام متعهد است/ بهترین شیوه تعامل با ایران برجام است

وی با بیان اینکه بریتانیا به ادامه برجام متعهد است و به سختی کار می‌کند تا برجام باقی بماند، اظهار داشت: برجام تعهدی مبنی بر تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های جهان است و نقش ما را به عنوان یک کشور اروپایی در این توافق بیان می‌کنند.

سفیر بریتانیا در رابطه با مواضع این کشور پیرامون جمهوری اسلامی تصریح کرد: بریتانیا یک نظر طولانی مدت برای همکاری با ایران دارد. البته بالا و پایین‌هایی داشته و دولت بریتانیا تصمیماتی گرفته که درست نبوده و گاهی مواقع هم ایران می‌توانست متفاوت‌تر عمل کند. با این حال معتقدیم بهترین شیوه تعامل با ایران برجام است که ایران رویکرد مسالمت‌آمیز در منطقه دارد.

برجام در طول زمان به اقتصاد ایران کمک می‌کند

هاپتون افزود: البته تفاوت‌هایی بین دو کشور وجود دارد که برخی مشکلات را در پی داشته اما ما به تصمیم قضایی و دولتی ایران احترام می‌گذاریم.

وی با اشاره به رویکرد لندن در توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: دولت بریتانیا تلاش‌هایی برای برجام داشته و آن را توافق و دستاورد گسترده می‌داند و از سال ۲۰۱۷ برای اجرای آن کوشیدیم و معتقدیم برجام در طول زمان به اقتصاد ایران کمک خواهد کرد. 

یکی از منافع برجام بازگشایی سفارتخانه‌ها در لندن و تهران بود

این دیپلمات بریتانیایی در رابطه با سفر ایرانیان و اخذ ویزا به بریتانیا ابراز داشت: پیشرفت‌هایی در چند ماه گذشته حاصل شده است. یکی از منافع برجام این بود که سفارت بریتانیا در ایران و سفارت ایران در لندن افتتاح شد. البته می‌دانم که میزان ملاقات ۱۵۰ نفر در هفته است که البته این مسائل مشخصی است که دو طرف باید همکاری کند که در مراسم تحلیف آقای روحانی گفتیم در ماه دسامبر این تعداد از ۱۵۰ نفر به ۲۵۰ نفر ارتقا خواهد یافت. 

هاپتون اضافه کرد: از فوریه ۲۰۱۶ این امکان ایجاد شد که برای ویزا در ایران درخواست دهند اما به دلیل تعداد کم ملاقات‌ها و تقاضاهای زیاد برخی افراد مجبور به کشورهای همسایه بروند. البته این موضوع هم در لندن برای افرادی که از بریتانیا می‌خواهند به ایران بیایند وجود دارد.

در بریتانیا رسانه‌ها دولتی نیستند

وی در رابطه با مواضع رسانه‌های بریتانیایی در رابطه با مسایل داخلی ایران بیان کرد: در بریتانیا رسانه‌ها دولتی نیستند و دولت هیچ مدیریتی بر مطالب آنها ندارد و حتی آنها به دولت هم حمله می‌کند اما دولت معتقد است موضوعات داخلی ایران به خودشان مربوط می‌شود و ضمن اینکه اعتراضات حق مردم است اما اینکه معترضان چه می‌خواهند بگویند ربطی به دولت بریتانیا ندارد. 

بریتانیا متعهد به سیاست‌های منطقه و ارتقا صلح و ثبات و امنیت است

سفیر بریتانیا در تهران در رابطه با چگونگی ایجاد ثبات در منطقه از سوی اروپا یادآور شد: بریتانیا متعهد به سیاست‌های منطقه و ارتقا صلح و ثبات و امنیت است. مطمئنا باشید تعاملات باعث گسترش امنیت می‌شود و فروش تسلیحات مسئله‌‌ای است که از طریق پارلمان آن را تحت نظر داریم تا وقتی سلاحی را می‌‌فروشیم بر علیه کسی نباشد. 

هاپتون اضافه کرد: همچنین ارسال سلاح از ایران به یمن هم به صلاح نیست و باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشت.

وی تاکید کرد: بریتانیا سیاست تغییر مرزهای بین‌المللی دنبال نمی‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز