خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عراق خبر داد؛

آغاز انتقال نفت خام کرکوک به ایران تا پایان ماه میلادی جاری

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۵۳۲

انتقال نفت خام کرکوک به ایران بر اساس قرارداد بین ایران و عراق تا پایان این ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به گفته جابرالایوبی وزیر نفت عراق، صادرات نفت از میادین نفتی شمال کرکوک به ایران قبل از پایان ماه ژانویه آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش تقریبا ۳۰ هزار بشکه در روز نفت خام به پالایشگاه‌های کرمانشاه صادر خواهد شد. وزیرنفت عراق گفت که به امید خدا ما قبل از پایان این ماه صادرات نفت به ایران را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش رویترز صادرات نفت خام کرکوک به ایران تحت یک توافق دولتی انجام می‌گیرد که ماه گذشته میان دو کشور به امضا رسید . عراق و ایران توافق کردند که این صادرات را به صورت پلکانی از ۳۰ هزار بشکه به ۶۰ هزار بشکه در روز برسانند و این نفت خام برای نفت ایران از کرکوک تولید شده و از بخش‌های جنوبی عراق به سمت ایران صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فروش نفت خام کرکوک از زمانی که نیروهای عراقی کنترل میادین نفتی این استان را در ماه اکتبر در دست گرفتند، افزایش داشت.

به گفته وزیر نفت عراق، ایران و عراق طرح ساخت یک خط لوله برای انتقال نفت از کرکوک به ایران را برای جلوگیری از ارسال نفت به صورت محموله‌ تانکرهای نفتی برنامه‌ریزی کرده‌اند. این خط لوله می‌تواند جایگزین مسیر انتقال نفت موجود باشد که از ترکیه و مدیترانه عبور می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز