خبرگزاری کار ایران

مقیمی از فرمانداران خواستار شد؛

رفع بیسوادی در استان تهران تا پایان دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۰۰۳

استاندار تهران با تاکید بر اهمیت موضوع سواد آموزش و لزوم حضور همه فرمانداران در جلسه این شورا تاکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت «سمن‌ها» و امکانات بخش‌های عمومی و گروه‌هایی که علاقه‌مند به همکاری در راستای رفع بی‌سوادی در استان هستند می‌تواند در رفع این مشکل کمک‌رسان باشد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای سوادآموزی استان با بیان اینکه دین مبین اسلام، ائمه اطهار و آموزه‌های دینی و اندیشمندان ما همگی بر بهره مندی از علم و دانش تاکید دارند، گفت: معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن بوده و این کتاب آسمانی برای خواندن و عمل به دستورات آن نازل شده است.

وی افزود: قرآن کریم میان کسانی که می‌دانند و نمی‌دانند فاصله گذاشته و آنها را برابر نمی‌داند و پیامبر اکرم (ص) نیز اقدامات خود را با «اقرأ» برآمده از خواندن آغاز کرد.

استاندار تهران اضافه کرد: امام خمینی (ره) نهضت سواد آموزی را بنیان گذاشت تا ریشه بی‌سوادی را در جامعه از میان برداریم و همه کسانی که به توسعه و پیشرفت کشور اهمیت می‌دهند موضوع سوادآموزی را در صدر برنامه‌ها می‌دانند و بیسوادی را از نقص های جامعه بیان می‌کنند.

مقیمی با اشاره به طرح جدی مسئله سوادآموزی از سوی امام راحل و سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت علم و دانش اظهار داشت: اگر بخواهیم این دستورات محقق شود نباید در جامعه بی‌سواد داشته باشیم. 

وی ادامه داد: امروز در شهر تهران ۹۰ هزار نفر و در شهرستان‌های استان تهران ۱۶۲ هزارنفر بی‌سواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد که عدد خوبی نیست و به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان، فرمانداران، مدیران کل و روسای آموزش و پرورش در استان وظیفه داریم در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی فعالیت خود را چند برابر کنیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه امروز مردم از مسئولان توقع دارند و دیگرانی که از بیرون به جامعه نگاه می‌کنند به یک نظام اسلامی می‌نگرند، تصریح کرد: برای ایجاد علاقه‌مندی به نظام اسلامی و پذیرش دیگران نسبت به این سبک از حکومت باید به سوادآموزی توجه کنیم.

مقیمی افزود: فرمانداران مسئولیت‌‌های سنگینی در شهرستان‌های خود به‌عهده دارند و باید در جهت حل مشکلات علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، رفاهی، عمرانی و سایر مشکلات اقدام کنند و در این راه از بسیج همه امکانات در شهرستان‌‌ها استفاده کنند و آنچه مردم از مسئولان در شهرستان‌‌ها طلب می‌کنند باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای سطح نیروی انسانی که مهمترین سرمایه کشور است باید در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و توجه به آموزش و پرورش اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: دو موضوع رفع بی‌سوادی و اهمیت آموزش و پرورش برای ما حیاتی است و فرمانداران باید در رفع مشکل بی‌سوادی ۲۵۰ هزار نفر در استان تهران اقدام کنند و در این راه حدود ۶۰ هزار نفر در هر سال در دولت دوازدهم باید در استان باسواد شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران به امکاناتی که در هر یک از شهرستان‌ها برای رفع بی‌سوادی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، اشاره کرد و ابراز داشت: به عنوان نمونه در شهر تهران که ۹۰ هزار بی‌سواد وجود دارد، ۲۲ منطقه شهرداری و امکانات مختلف می‌تواند به کار گرفته شود تا فرماندار با بهره‌مندی از آنها در جهت رفع بی‌سوادی وارد شود.

مقیمی به هر یک از فرمانداران دستور داد تا برنامه اقدامات خود را در مورد رفع بی‌سوادی هر ۱۵ روز یکبار جمع‌آوری کرده و در گزارشی سه ماهه به شورای آموزش و پرورش استان ارائه دهند.

وی بر تقسیم کار میان همه دستگاه‌ها در شهر و شهرستان‌های تهران در جهت رفع بی‌سوادی تاکید و بیان کرد: در این طرح همه باید وارد شوند و در شهرستان‌ها، شوراهای شهر و روستا و دهیاران می‌توانند همکاری زیادی داشته باشند تا ۱۶۰ هزار بی‌سواد در ۱۳ شهرستان استان تهران که به طور متوسط ۱۲ هزار بی‌سواد در هر شهرستان است، باسواد شوند که در ادامه آن شاهد رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: با شهرداران قرار گذاشتیم به ساختمان‌های غیرایمن پایان کار ندهند و ما امروز با فرمانداران قرار می‌گذاریم که در دولت دوازدهم شهرستان‌های استان از بی‌سوادی مرتفع شود.

گفتنی است جلسه شورای سوادآموزی استان تهران با حضور محمدحسین مقیمی استاندار، باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، حسن‌بیگی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری، شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان و فرمانداران استان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز