خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۷۰ میلیون خدمت ثبتی در سال گذشته به مردم ارائه شده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۷۵

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال گذشته قریب ۷۰ میلیون خدمت ثبتی به مردم ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی در دیدار با حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از روش‌های نوین در هر سال حدود ۴۰ میلیون از مراجعات حضوری مردم به این سازمان را کاهش داده و به همین میزان نیز سلامت اداری در این سازمان افزایش یافته است.

وی به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک در بهبود فضای کسب و کار در بین دستگاه‌های متولی اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی فراگیر و گسترده است و همه مردم با آن مرتبط هستند.

تویسرکانی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان قدیمی با ساختار بوروکراتیک و گستردگی وسیع در سطح کشور بود که در گذر زمان به دلیل انباشت سوابق و پرونده‌های ثبتی، نیازمند یک نظم دقیق برای رسیدگی به نیازهای مردم و ارائه خدمات بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تاکنون صد‌ها میلیون سابقه آرشیو و ذخیره سازی الکترونیکی شده و بسیاری از شیوه‌ها و فرآیندهای قدیمی در این سازمان کنار گذاشته شده است.

وی شفافیت در امور به ویژه در امور حاکمیتی را از نیازهای اساسی کشور برشمرد و گفت: امروز نظم یکی دیگر از ضرورت‌های جدی برای جامعه در مسیر رسیدن به اهداف و تحقق عدالت است.

تویسرکانی گفت: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم توسعه کشور تأکید جدی به مجلس و دولت بر ثبت رسمی در جامعه داشته‌اند؛ زیرا به هر میزان که به توسعه ثبت رسمی توجه کنیم، بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات مطرح شده در دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

وی بی‌نظمی‌های حوزه معاملات و مالکیت‌ها را دلیل بسیاری از نزاع‌ها دانست و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک جزو عقب مانده‌ترین سازمان‌ها از نظر استفاده از فناوری‌های نوین و شفافیت بود؛ لیکن امروز از سازمان‌های پیشرو در این حوزه است.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: توسعه ثبت رسمی سبب نظم بیشتر و انسجام جامعه شده و از بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات جلوگیری می‌کند؛ از این رو باید بر توسعه ثبت رسمی تأکید جدی داشت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۹ دی ماه، روز تجدید بیعت امت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی با ولایت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز