خبرگزاری کار ایران

توضیح معاونت پیشگیری از وقوع جرم درباره خبر نظارت قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۴۶۱

در پی انتشار اخبار و برداشت‌های ناصحیح برخی رسانه‌ها درباره ورود و نظارت قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر، دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی وافکارسنجی نسبت به رفع ابهامات و ارایه پاسخ به این اخبار اقدام نمود.

به گزارش ایلنا، اطلاع رسانی وافکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، این معاونت به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی درحوزه تولیدات سینمایی با همکاری کارگروهی متشکل از کارگردانان برجسته و تهیه کنندگان سینما از سال ۱۳۹۴ فیلمنامه‌هایی که برای مشاوره‌های حقوقی - قضایی به این معاونت مراجعه می‌کنند با همکاری تیم کار‌شناسی مطالعه و بررسی می‌کند و مشاوره‌های مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

همچنین در سه سال گذشته به صورت مستقل و بدون ورود به حوزه فعالیت جشنواره فیلم فجر با رصد فیلم‌های راه یافته به جشنواره، فیلم‌هایی را که با رویکرد پیشگیری ساخته شده‌اند شناسایی و با هدف تقویت رویکرد پیشگیری در تولیدات سینمایی از عوامل سازنده فیلم‌های منتخب، تقدیر وقدردانی می‌کند.

شایان ذکر است این داوران و اعضای کارگروه فنی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هیچ ارتباطی با کمیته داوران جشنواره فیلم فجر ندارد و صرفاً فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر را از نظر اثرگذاری درپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داوری خواهدکرد.

همچنین امسال معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای نخستین بار با گردآوری پرونده‌های قضایی از سراسر کشور قصد دارد سوژه‌ها و فیلم نامه‌های مناسب را در اختیار تهیه کنندگان قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز