خبرگزاری کار ایران

مطهری: طرح زوج و فرد در ماه‌های آبان و آذر هر سال از درب منازل اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۹۰۸

نماینده تهران پیشنهاد داد که در ماه‌های آبان و آذر هر سال طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل اجرا شود تا مجبور به تعطیل کردن برخی روزها نشویم.

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «راه حل موقت مشکل آلودگی هوا» در اینستاگرام خود نوشت:

سال گذشته به برخی مسئولان مرتبط با کیفیت هوای تهران پیشنهاد کردم تا زمانی که برنامه‌های بلند مدت رفع آلودگی هوای تهران به نتیجه برسد، در ماه‌های آبان و آذر هر سال طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل اجرا شود تا مجبور به تعطیل کردن برخی روزها نشویم. اجرای این طرح در روزهای اخیر که توأم با رضایت نسبی شهروندان تهرانی و روان شدن ترافیک بوده است می‌تواند مؤید نتیجه‌بخش بودن این پیشنهاد باشد گرچه مضایقی نیز برای برخی ایجاد می‌کند که البته در مقایسه با منافع آن برای جامعه، ناچیز است.

مشکل اساسی مدیریت کشور ما کمبود قدرت تصمیم گیری است که ناشی از ملاحظه کاری‌ها و رودربایستی‌ها و تلاش برای جلب رضایت همگان و کم توجهی به اصل تقدم مصلحت جامعه بر منفعت فرد است. در یک بحران آنقدر پیش می‌رویم تا به دیوار بخوریم، آنگاه به فکر راه چاره می‌افتیم. امیدوارم در سال آینده این پیشنهاد به صورت آزمایشی اجرا شود. پیش‌بینی می‌کنم که در صورت اجرای آن، مردم درخواست خواهند کرد که طرح زوج و فرد از درب منزل، در اکثر روزهای سال اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز