خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع خبرنگاران:

ادعای هیلی کاملاً بی پایه است/ منبع تسلیحات منطقه آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۸۲۲

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ، پشت پا زدن به آن ادهاعایی بود که خودشان در زمینه حقوق مردم فلسطین مطرح می کردند.

به گزارش ایلنا،‌ محمد جواد ظریف در حاشیه همایش تخصصی انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران در جمع خبرنگاران و با اشاره به ادعا‌ها و اظهارات اخیر نیکی هیلی که مدعی شده بود نیرو‌های یمنی از تجهیزات ایران استفاده می‌کنند، افزود: در اینکه صحبت‌های خانم هیلی هیچ مستنداتی نداشت شکی نیست و دیدیم که حتی خود غربی‌ها هم در خصوص بی‌پایه و اساس بودن و قانع کننده نبودن این ادعاها، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

وی گفت: گروه رسیدگی سازمان­ ملل هم­ اعلام کرد در موشک‌هایی که در یمن دیده شده قطعات ساخت آمریکا هم وجود داشته است.

ظریف با بیان اینکه ادعای خانم هیلی ادعایی کاملاً بی پایه است، افزود: منبع تسلیحات منطقه کاملا مشخص­ و واضح است که هواپیما‌هایی که مردم یمن را­ بمباران می‌کند و بمب‌هایی که استفاده می‌شود هواپیما­ و بمب‌های آمریکایی است و این واقعیت را­ کسی نمی‌تواند­ کتمان کند.

وزیر امورخارجه گفت: اهداف این ادعا‌ها برای به فراموشی سپردن حضور آمریکا در جنایاتی است که در منطقه ما بخصوص در یمن صورت می‌گیرد؛ همچنین آن‌ها برای به فراموشی سپردن حرکت بسیار خطرناک ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این ادعا‌ها را مطرح می‌کنند.

ظریف با اشاره به اعلام پایتختی قدس شریف برای رژیم اشغالگر قدس از سوی ترامپ تاکید کرد: به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ، پشت پا زدن به آن ادهاعایی بود که خودشان در زمینه حقوق مردم فلسطین مطرح می کردند.

وزیر امورخارجه افزود: این نیز حرکتی بود که همه دنیا چه در داخل آمریکا و چه در خارج آمریکا و حتی بعضی از طرفداران صهیونیست‌ها هم، آن را به عنوان حرکتی خطرناک محکوم کردند.

وی ادامه داد: دیروز خبری منتشر شد که مؤسسات مطالعاتی آمریکایی تأیید کردند سلاح‌های آمریکا و عربستان در دست داعش بوده است و داعشی‌ها از این سلاح‌ها استفاده می‌کردند؛ حالا کشوری که خودش بمب‌های خوشه‌ای در اختیار دولت عربستان گذاشته و این بمب‌ها کودکان و پیرمردان یمنی را نابود می‌کند، به ما اتهام می زند.

ظریف با اشاره به حمایت آمریکا از محاصره یمن توسط رژیم سعودی گفت: این محاصره باعث ایجاد بدترین شرایط، قحطی، گرسنگی و شیوع بیماری در یمن است؛ همانطور که­ ۷۰۰ هزار مورد ابتلاء به بیماری وبا در یمن شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز