خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام علم‌الهدی:

وزیر خارجه انگلیس برای نجات جاسوسان خود به ایران آمد/ مردم اجازه خیانت جریان‌های خائن را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۳۸

امام‌جمعه مشهد مقدس، مذاکره با دشمن برای آزادی دو جاسوس را وقاحت دانست و گفت: مرتیکه الدنگ آمده دو جاسوس را از دست شما نجات دهد، بگیرد و ببردشان دنبال مأموریت جاسوسی خودش آن دو وطن‌فروش را، آن‌وقت شما می‌خواهید در مورد برجام با او صحبت کنید؟

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به کشور، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، متأسفانه در این کشور شاهد یک نقطه منفی بودیم، منافی با اصل ارزشی مقاومت در انقلابمان و آن، حضور وزیر خارجه انگلیس در این کشور و ملاقات او با مسؤولان نظام بود.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که به‌عنوان یک اصل قطعی ارزشی انقلاب و اسلام از روز اول برای ما مطرح است،یعنی از روزی که امام بزرگوارمان نهضت خود را شروع کردند و اولین اعلامیه را دادند، در مردم ما به‌عنوان یک اصل قطعی به‌عنوان  مؤلفه و شاخص انقلابی گری مطرح است، مسئله مقاومت در برابر دشمن است.

سازش با دشمن نقطه مقابل منافع انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که سازش با دشمن در نقطه مقابل منافع انقلاب و اسلام است، اضافه کرد: منافع صد در صد و ناقض اصل مقابله در برابر دشمن، سازش با دشمن است، سازش با دشمن با اصل مقاومت ما سازگار نیست؛ برادران و خواهران، نکته‌ای که در این مسئله به وجود آمد، حضور انسانی بود که حتی دقیقاً نماد و تابلو در کشور ما ایجاد کرد که موجب یأس و ناامیدی در همه چهره‌ها و عناصر انقلابی در جوامع بیدار شده اسلامی شد.

وی تصریح کرد: مقاومت برای ما اصل است، بیش از ۱۰ آیه در قرآن دارید که سفارش به استقامت دارد و نماد اجرای استقامت، مقاومت است؛ قرآن می‌گوید « إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی هِیَ أَقْوَمُ»، خط هدایت قرآن مقاومت است، وقتی مقاومت در برابر دشمن این‌قدر برای ما اصل قرآنی، ارزشی و اصل دینی و انقلابی هست، این را باید بدانیم که هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام ما در حقیقت مقابله با قرآن، مقابله با دین، مقابله با انقلاب و برهم زننده اصل اصیل انقلاب است.

رنگ و لعاب دادن به سازش با دشمن مایه تأسف است

علم‌الهدی با ابراز تأسف از توجیه سازش با دشمن، افزود: تأسف بیشتر اینجاست که سازش با دشمن را یک رنگ و لعاب توجیهی می‌دهند به اسم تعامل با دنیا، مگر دنیا فقط دشمنان ما هستند، مگر دنیا فقط آمریکا و اروپا هستند؟ دنیا آدم دیگر ندارد که اگر با دشمن ساختیم، تعامل با دنیا داریم اما اگر استکبارستیزی کردیم و مقاومت در خط مقابله با استکبار کردیم، تعامل با دنیا نداریم؟ این دشمن سازی و دشمن‌پروری را رنگ و لعاب تعامل با دنیا می‌دهند درحالی‌که تعامل با دنیا، تعامل با همه جهان و مردم دنیا است نه سازگاری و سازش با دشمن.

وی با اشاره به سابقه سیاه وزیر خارجه انگلیس، خاطرنشان کرد: این عنصر پلید انگلیسی، وزیر خارجه انگلیس، ذاتاً عنصر پلیدی است؛ آقای الکساندر بوریس جانسون در مطبوعات انگلیس از سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ که وارد عرصه سیاست شده، به‌عنوان بوریس دلقک، بوریس زنباره، دیوانه و دروغ‌گو در مطبوعات انگلیس معروف است؛ به خاطر افشای روابط نامشروع او با زنان مختلف و دروغ‌گویی‌اش، جناح محافظه‌کار او را از حزب خود بیرون کردند، انگلیسی‌ها وجود او را ننگ می‌دانند و بعد این خانم که نخست‌وزیر شد، او را به سر کار آورد.

وزیر خارجه انگلیس برای نجات جاسوسان خود به ایران آمد

امام‌جمعه مشهد مقدس، مذاکره با دشمن برای آزادی دو جاسوس را وقاحت دانست و گفت: آن‌وقت این آدم بیاید در کشور و شهر ما به خاطر حمایت از دو جاسوس وطن‌فروش ناپاکی که در این کشور دست‌به‌دست هم دادند و دشمن را فروختند و دست توانمند دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی یقه آنان را گرفته و زندانی‌شان کرده، او به‌عنوان حمایت از دو جاسوس بیاید و بعد بگوید من آمدم به ایران تا نظر خودم درباره حقوق بشر در ایرانی‌ها نشان بدهم؛ با این وقاحت بیاید، آقایان با او جلسه بگیرند، نشست و برخاست کنند، حرف بزنند و مذاکره کنند.

وی گفت: این نماینده کشوری است که مقام معظم رهبری فرمودند «انگلیس خبیث، جاده‌صاف‌کن آمریکا و منبع نکبت ملت‌های منطقه است»، این تعبیر مقام معظم رهبری از انگلیس است، به نمایندگی از چنین دولتی بیاید اینجا، دولتی که امروز ارسال اسلحه‌اش به عربستان سعودی دارد این همه کودک در یمن را خاک و خاکستر می‌کند و این روزگار را به سر مسلمانان یمن آورده، حمایتش از آل خلیفه، جریان شیعه و متدینین بحرین را به خاک و خون کشیده و با علما چنین می‌کند، دولتی که چنین موجودی است و دستش در دست امریکا در همه جنایات است، بیاید اینجا و آقایان بنشینند و به قول خودشان تعامل، نه آقا، سازش با دشمن است، یک کلمه هم نگویند دولت شما چرا اسلحه به عربستان می‌دهد که مردم یمن را بکشد؟

دستاورد صحبت با هم‌پیمانتان در برجام چه شد؟!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تنها کسی که این مسئله را گفت، آقای دبیر شورای امنیت ملی بود و آن‌هم چون خاک خورده جبهه بود، او هم چون بچه جبهه‌ای بود گفت چرا دولت شما به عربستان اسلحه می‌دهد و از آل خلیفه حمایت می‌کنید، بقیه یک کلمه از این موضوع حرف نزدند، فقط بنشینند، بلند شوند و بگویند این آقا شریک ما در برجام است، هم‌پیمان ما در برجام است، بیاییم درباره اجرایی شدن برجام صحبت کنیم، مرتیکه الدنگ آمده دو جاسوس را از دست شما نجات دهد، بگیرد و ببردشان دنبال مأموریت جاسوسی خودش آن دو وطن‌فروش را، آن‌وقت شما می‌خواهید در مورد برجام با او صحبت کنید؟ خب چه شد؟ نتیجه صحبتتان چه شد با این هم‌پیمان؟ چه قدمی برای اجرای تعهداتشان در برجام برداشته‌اند؟ عزیزان الآن با چنین مشکلی در کشور روبرو هستیم، مقاومت اصل اصیل ارزشی انقلاب ما، اصل قرآن ما هست، سازش با دشمن، ناقض مقاومت است.

وی به افشاگری دو روز گذشته مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: بدتر از این، مسئله‌ای که در دو روز قبل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افشا کرد و بعد هم گفت من این را به‌عنوان یک راز افشا می‌کنم که گفت «در بخش مقدمه برجام، این توافق ۱۰۴ صفحه‌ای، نه در یکی از بندهای آن، در بخش مقدمه‌اش که من الآن آن را حفظ شده‌ام، یک ارجاع در حد یک نیم جمله با این مضمون وجود دارد، این توافق می‌تواند تعاملی سازنده‌تر در منطقه فراهم کند و زیربنای آن را ایجاد کند، الآن دارم یک راز را افشا می‌کنم، آن جمله به درخواست ایران گنجانده‌شده».

شما امین مردم و رهبری بودید، راه را برای سازش باز کردید؟

علم‌الهدی اضافه کرد: شما نماینده امین ایران بودید، مقام معظم رهبری عمل شما را تأیید کردند، شما رفتید این جمله را در برجام بگنجانید که مسیر تعامل سازنده با دنیا را در آینده باز کند؟ تعامل با دنیا نیست، تعامل با آمریکا و اروپا است؛ خودش تحلیل می‌کند «دولت ایران قصد داشته از توافق هسته‌ای با ۱+۵ در چارچوب منازعه سیاسی خود با جناح‌های رقیب به‌عنوان ابزاری برای کسب مجوز برای تعامل با دنیا استفاده کند»، تعامل با دنیا نه، جهت سازش با دشمن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: معاون آقای وزیر خارجه که آمد حرف‌های این را رد کند، گفت ما در برجام چیزی برای مسائل جهانی و ارتباط منطقه‌ای نداریم، تحلیل و جمله او را رد نکرد؛ شما رفتید جمله‌ای در برجام گذاشته‌اید که بعد راه را باز کند بعد از این سازش را بیشتر کنید؟ بیخود نیست این‌ها می‌گویند مذاکره موشکی داریم، به استناد همین جمله است؛ هنوز چیزی نشده کشور را دارد آماده می‌کنند، سرسخت‌ترین دشمنان اسلام، انقلاب و نظام، رئیس‌جمهوری فرانسه که روباه جیره‌خور آمریکایی‌هاست، او هم بیاید اینجا، انگلیس بیاید برای حمایت از دو جاسوس، فرانسه هم بیاید برای حمایت از جریان مذاکره موشکی که دیگر موشک نسازیم، آقایان هم با آنان مذاکره کنند، فرش قرمز برای آنان پهن کنند و مردم به پا خواسته کشورهای بیداری اسلامی هم نگاه کنند که این عناصر پلید، این مملکت را جولانگاه خود قرار داده‌اند و ناامید شوند، این درست است؟

مردم اجازه خطا به مسؤولان و خیانت جریان‌های خائن را نمی‌دهند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که جنایات انگلیس در ایران سابقه ۲۰۰ ساله دارد، بیان کرد: ما انقلاب کردیم، اصل و ارزش انقلابی داریم، عزیزان مسؤول ما روی چه چیزی حساب می‌کنند و روی چه مسئله‌ای آن‌قدر دقت دارند و در فکر این هستند که با دشمن بسازند و اسم آن را بگذارند دنیا، یعنی این قسمت شرق دنیا نیست، این قسمت شمال دنیا نیست؟ فقط دنیا همین‌ها هستند؟ آنان که می‌خواهند ما را براندازی و نابود کنند، در حقیقت بیش از ۶۰ سال است با همه‌چیزشان دارند با ما می‌جنگند؛ شما جنایات انگلیس در این کشور را سیاهه کنید، سابقه ۲۰۰ ساله دارد، دنیا این‌ها هستند و با این‌ها بسازیم؟ این تعامل با دنیا شد؟

وی به اهمیت هوشیاری و دقت مردم در مقابل رفتار مسؤولان و جریان‌های سیاسی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم همت شما مردم، حمایت شما مردم، پایمردی شما مرد و زن دلباخته دین، اسلام و قرآن در پای ستون خیمه این نظام نه اجازه خطا به بعضی افراد بدهد و نه اجازه خیانت به بعضی جریان‌های خائن در این کشور بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز