خبرگزاری کار ایران

بیانیه مطبوعاتی نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در واکنش به اتهامات نماینده آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۸۶

در پی کنفرانس مطبوعاتی امروز سفیر آمریکا در سازمان ملل که در واشنگتن صورت گرفت و وی طی آن تلاش کرد با ارائه برخی مدارک ساختگی ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کند، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، این اتهامات را قویاً رد کرد و این اقدام را ادامه سیاست‌های خصومت آمیز و مغرضانه دولت آمریکا علیه ایران دانست.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به دنبال طرح اتهامات بی‌پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ماه گذشته، امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی‌اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می‌دانیم. شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت‌های دیگر نیز ارائه کرده است.

دولت آمریکا برای تعقیب اهداف مخرب خود در منطقه، درصدد فریب مستمر افکار عمومی جهان است به نحوی که رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله چند ساعت پس از اصابت موشک به ریاض، حتی قبل از طرح چنین اتهامی توسط عربستان، ایران را در این رابطه متهم کرد. همچنین در ماه گذشته سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار اقدام بین‌المللی علیه ایران در خصوص حمله موشکی مذکور گردید.

در حالی که ایران موشکی به یمن ارسال نکرده، این جار و جنجال‌ها فقط برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه، شامل حمایت افسار گسیخته و ظالمانه از رژیم صهیونیستی است. تصادفی نیست که این اتهامات سفیر آمریکا در سازمان ملل، درست دو روز پس از ادعای نامبرده در مصاحبه با سی ان ان صورت می‌گیرد که وی طی آن مدعی شد جنگ مشترک ما و متحدان منطقه‌ای مان علیه ایران بسیار مهمتر از مصائب فلسطینیان و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

این اتهامات همچنین با هدف سرپوش نهادن بر جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن با مشارکت و حمایت همه‌جانبه آمریکا مطرح می شود. به علاوه، این اقدامات در پی انحراف توجه جامعه جهانی و منطقه از تجاوز نافرجام علیه مردم مظلوم یمن است که تاکنون به کشتار بیش از ده هزار نفر غیرنظامی، آوارگی بیش از سه میلیون نفر، نابودی زیرساخت‌های یمن و سیستم بهداشتی آن منجر شده و همانگونه که سازمان ملل هشدار داده، این کشور را در آستانه بزرگترین قحطی و گرسنگی جهان طی دهه‌های اخیر قرار داده است.

ایران ضمن تأکید بر حق مردم یمن در دفاع مشروع از خود علیه تجاوز، مجدداً اعلام می‌نماید بحران یمن به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد. جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری ارائه طرح صلح‌اش به دبیرکل سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ برای حل مسالمت‌آمیز بحران یمن، مجدداً آمادگی خود را برای هرگونه کمک جهت تحقق این هدف اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز