خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

مردم باید با شنیدن اسم وزارت اطلاعات آرامش پیدا کنند/ نیت‌خوانی در مسائل امنیتی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۱۹

وزیر اطلاعات تاکید کرد: مردم باید با شنیدن اسم وزارت اطلاعات و حراست‌ها آرامش پیدا کنند و متخلفان به هراس بیافتند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمود علوی امروز پنجشنبه مورخ ۲۳ آذر ۱۳۹۶ در مجمع طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم با اشاره به هجمه گسترده ی  دشمنان علیه دین مبین اسلام، افزود: برای برخورد با شبهه های فکری باید از قدرت منطق و ادبیات مبتنی برحسن خلق و رفتار حکیمانه همراه با مهر و محبت استفاده کرد .

وی با بیان این که دعوت پرخاشگرانه به دین و تعالیم دینی با ادبیات نامناسب نتیجه ی  معکوس دارد، ادامه داد: اساس حرکت نظام اسلامی رفتار مبتنی بر ارزش های اخلاقی است و با استفاده از شیوه های مناسب رفتاری می توان در انجام فعالیت های مادی و معنوی موفق بود.

علوی بیان کرد: روحانیان در تبلیغ معارف دینی جایگاه رفیعی دارند که باید قدر این موقعیت ممتاز را درتمام لحظه ها برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه دانست.

وزیر اطلاعات گفت: امروز داشتن اخلاق خردمندانه و دانش روشن برای تبلیغ دین و مذهب امری ضروری است، چرا که اکنون آسیب هایی که دین مردم را تهدید می کند، کم نیستند.

وی بیان کرد: امنیت نعمت ناشناخته‌ای است که اساس شکوفایی کشور در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی واجتماعی را فراهم می سازد.

وی افزود: اگر در جامعه ای امنیت نباشد در دل مردم عقده جای می گیرد و خروجی آن به تکبر و عقده گشایی می انجامد، اما اگر انتقادها به صورت مودبانه مطرح شود و بستر پذیرش نقدهای سازنده وجود داشته باشد، ناهنجاری ها از بین رفته و رفتار کریمانه در جامعه گسترش می یابد و موجب رشد و تعالی آن می شود.

علوی با اشاره به این که احساس امنیت روانی از امنیت فیزیکی مهم تر است، تاکید کرد: ارزش حفظ حرمت و آبروی افراد از ایجاد امنیت فیزیکی بالاتر است و همه ی  دستگاه های متولی باید احساس داشتن چنین امنیتی را در جامعه تقویت کنند.

وی بیان کرد: در صورت برقراری امنیت در جامعه، عبودیت انسان‌ها نیز تقویت می شود؛ در حکومت آرمانی امام عصر (عج) با برقراری امنیت عبودیت مردم گسترش می یابد.

وی ادامه داد: برقراری امنیت پایدار برای همه مردم وظیفه حکومت اسلامی است و بر اساس همین مساله است که رشد و پویایی جامعه محقق می شود.

وزیر اطلاعات گفت: حکومت اسلامی برای همه مردم امنیت ایجاد می‌کند و همگان در زیر این چتر قرار می‌گیرند؛ در حکومت اسلامی امنیت و عدالت باید برای مسلمانان و غیر مسلمانان برقرار شود همان گونه که حضرت علی (ع) بر احقاق حق زن یهودی در جامعه اسلامی پافشاری می کرد و حق او را فریاد می کشید.

علوی حساب کسانی را که علیه نظام و مردم دست به ماشه برده اند را از دیگران جدا دانست و افزود: باید با دشمنان به سختی برخورد کرد اما با کسانی که در درون نظام قرار دارند با عطوفت و مهربانی برخورد شود.

وی ادامه داد: اکنون وزارت اطلاعات ارتباط با مراکز تخصصی برای برخورد مستدل و منطقی با نحله‌های فکری و عقیدتی را جزو راهبردهای خود قرار داده است و برمبنای شرع عمل می کند.

وی بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بیان کرده اند که وزارت اطلاعات باید در چارچوب شرع و قانون حرکت کند. دستگاه امنیتی و اطلاعاتی قبل از بروز و ظهور انگیزه‌های مجرمانه با تدبیر و راهکار عقلانی جلوگیری می‌کند تا اقدام‌های پلیس نیز کاهش یابد و هزینه نظام را کاهش دهد.

وزیر اطلاعات اشراف اطلاعاتی، پیش بینی و پیشگیری چالش‌ها و ارائه هشدارها به مسئولان نظام برای علاج را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و گفت: اگر مشکل فرهنگی، آموزشی، صنفی و اقتصادی به وجود بیاید باید با راهکارهای اجتماعی آن را برطرف کرد، چرا که رفع مشکل ها با راهکارهای امنیتی هزینه ساز است.

وی بیان کرد: اکنون امنیت جامعه مرهون اقدام های هوشمندانه و مبتنی بر دانش سربازان گمنام امام زمان (عج) است و رویکرد وزارت اطلاعات برمبنای رهنمود و راهبرد رهبر معظم انقلاب بر جذب حداکثری و دفع حداقلی بنا نهاده شده است.

وی به رتبه سوم محبوبیت وزارت اطلاعات در میان مردم در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: مردم باید با شنیدن اسم وزارت اطلاعات و حراست‌ها آرامش پیدا کنند و متخلفان به هراس بیافتند.

علوی گفت: در اقدام‌های امنیتی و اطلاعاتی باید واقع‌بینانه عمل کرد و کاری به زندگی خصوصی مردم نداشت؛ نیت خوانی در مسائل امنیتی ممنوع است.

وی ادامه داد: با آمیختن تدابیر امنیتی و اخلاقی، اقدام های سنگین به راحتی برطرف می شود و دستگاه اطلاعاتی امروز حکیمانه و با تدبیر مسائل کشور را حل می کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به ارتقا توان علمی نیروهای دستگاه های اطلاعاتی گفت: اکنون راهکارهای علمی برای مسائل امنیتی به کار گرفته می شود و دستگاه های اطلاعاتی خردمندانه، هزینه ی  حاکمیت را به حداقل می رساند و راه بهره گیری از اندیشه دیگران را در اولویت قرار می دهد. در مطالعات راهبردی ،همه اندیشمندان و خردمندان باید مشارکت کنند و یاری گر دستگاه های اطلاعاتی باشند.

وی با اشاره به تخصصی شدن علوم، افزود: امنیت نیز امروز به علم تبدیل شده است و هرچه از پشتوانه  ی علمی برخوردار باشیم می توانیم تاثیرات زیادی در جامعه ایجاد کنیم.

علوی گفت: در حوزه شهروندان نیز باید به صورت نرم افزارانه عمل شود و همه آحاد مردم از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز