خبرگزاری کار ایران

کمالی:

در انتخابات به سهمیه‌ها فکر نکردیم اما از انحصار‌طلبی‌ها رنجیدیم/ حزب اسلامی کار هیچ‌گاه وعده‌ دروغ به مردم نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۲۹

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: در انتخابات به سهمیه‌ها فکر نکردیم اما از خودخواهی و انحصار‌طلبی‌ها رنجیدیم و تقاضا داریم در حرکت‌های بعدی این رفتارها برقرار نباشد و منطقی‌تر عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین کمالی در کنگره سراسری حزب کار بیان کرد: امیدواریم این نشست و نشست‌های مشابه توسعه یابد و همان‌طور که در گزارش ابتدایی دوستان بیان کردند مسئولیت کارگروه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شورا بر عهده حزب کار بود و همچنین مسئولیت کمیته سیاسی شورای هماهنگی هم بر عهده داشتیم. جدای از اینکه به صورت دوره‌ای رئیس شورای هماهنگی هستیم.

وی افزود: هدفی که تعقیب کردیم وحدت اصلاح‌طلبان بود که در کنار هم باشیم و باهم تصمیم‌گیری کنیم و فرهنگ اصلاح‌طلبی را در جامعه پیاده کنیم. اینطور نبود که بر اساس سهمیه ای که به ما می‌رسد و تعداد نفراتی که در لیست‌ها قرار می‌دهیم، تصمیم بگیریم بلکه تکثرگرایی، خیرخواهی برای دیگران، وحدت، هماهنگی و پیشرفت و توسعه و علم‌گرایی، دوری از حرکت‌های فردی از شاخصه‌هایی بود که به آن توجه داشتیم.

دبیرکل حزب اسلامی کار افزود: سعی کردیم در انتخابات به صورت برنامه‌ای حرکت کنیم و برنامه‌مند حرکت کردیم و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه ارائه شد که در اختیار مردم قرار گرفت.

کمالی بیان کرد: در بحث شورای شهر چالش‌های شهری را ارزیابی و برای هر کدام راه حل ارائه کردیم.

وی تاکید کرد: اگر بدانیم که چه خطراتی در شهر تهران وجود دارد، شاید شب‌ها خواب به چشم‌مان نیاید. شهر را نمی‌شود با چمن کاشتن و گل کاشتن اداره کرد. وقتی ساختمانی ۹ طبقه دچار آتش‌سوزی می‌شود و امکان مهار و اطفای حریق را نداریم یک معضل است.

کمالی بیان کرد: به سهمیه‌ها فکر نکردیم اما از خودخواهی و انحصار‌طلبی‌ها رنجیدیم و تقاضا داریم در حرکت‌های بعدی این رفتارها برقرار نباشد و منطقی‌تر عمل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور گفت: اشتغال در کشور تعریفی ندارد و مراکز رسمی آمارگیری اعلام می‌کنند بیش از ۵ میلیون بیکار داریم و این ماموریت ما را سخت‌تر می‌کند تا به گونه‌ای عمل کنیم که بیکار نداشته باشیم چراکه بیکاری ام‌الفساد است که طلاق و اعتیاد را به دنبال دارد.

کمالی با اشاره به وضعیت صنعت گفت: این بخش از وضعیت مطلوبی در کشور برخوردار نیست و حدود هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی ما دارای مشکل است و لیست واحدهایی که تعطیل شده و یا اینکه تحت نظر موسسه حمایتی قرار گرفتند لیست خوبی نیست و بسیار ساختار ا قتصادی و صنعتی کشو ردر دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: باید اقتصادمان معطوف به سود باشد اینکه به سختی خود را روی پا نگه داریم که نیافتیم معطوف به شکوفایی و پیشرفت است. زنده ماندن هدف‌مان نیست بلکه زندگی کردن در صنعت کشاورزی، خدماتی و دیگر بخش‌ها باید جریان یابد.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: در سیاست هم وضعیت‌مان همان گونه است باید گفت‌وگوی صمیمانه با دیگر ملت‌ها داشته باشیم چه مشکلی با بقیه داریم؟ هر کسی با فکر و اندیشه خود می‌تواند مسیرش را دنبال کند بنابراین باید با همه تعامل و گفت‌وگوی تمدن‌ها داشته باشیم.

وی افزود: جمعیت زیاد را باید به یک نعمت تبدیل کنیم اگر جمعیت چین در یک کشور بی‌برنامه وجود داشت، باید شاهد فقر می‌بودیم اما تک تک افراد به عناصر تولید تبدیل شدند و عناصر اقتصادی مفید برای کشورشان هستند.

کمالی ادامه داد: ما هر عاملی را می‌توانیم به یک عامل سازنده برای پیشرفت تبدیل کنیم نه اینکه آن را به صورت یک مشکل و گرفتاری ببینیم. چیزی که از مسئولان اجرایی و برنامه‌ریزی توقع داریم این است که همه این مسائل را ببینند و به کار گیرند و این جمعیت جوان را عاطل و باطل نگذارند.

وی افزود: حزب اسلامی کار فکر می‌کند که با تجمیع آرا و اندیشه باید این مسیر را طی کرد و نسبت به این مسائل حساسیت داریم یا مشکل را بیان نمی‌کنیم یا با دنیا مشکل داریم. موریانه از داخل چوب را می‌خورد و همه چیز  فرو می‌ریزد. باید همه چیز را برای پیشرفت و توسعه در دستور کار قرار دهیم و در دنیای امروز همه چیز فرق می‌کند.

کمالی ادامه داد: دنیای قبلی مشابه دنیای امروز ما نیست ما در حزب اسلامی کار بررسی‌هایی درباره دنیای صنعت انجام دادیم باید پاسخ دهیم صنعت ما چه خواهد شد؟

وی با اشاره به دنیای هوشمند و زندگی در آن گفت: ساختمان‌های هوشمند جای خود را در زندگی امروز باز کرده‌اند در ایران هم این ساختمان‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. لباس‌هایی که در آینده تولید می‌شود کارایی‌شان به گونه‌ای خواهد بود که فرد را توانمند کنند. همین موبایل‌هایی که در دست دارید به قدری هوشمند خواهد شد که وضعیت بدن شما به تمامی مراکز درمانی در لحظه گزارش خواهند داد.

کمالی با بیان این که صنعت خودرو در آینده دچار تحولات عظیمی می‌شود، اظهار داشت: خودرویی که شما سوار می‌شوید فرق خواهد کرد، با دست اندرکاران خودرو بحثی می‌کردم که می‌گفتند خودرویی اختراع کرده‌اند که میزان انرژی مصرفی آن به شدت کاهش یافته خودروهایی که بدون مصرف انرژی کار کند؛ گفتم که سریع‌تر ثبت کنید، یک ماه پیش خواندم آمریکایی‌ها یک باطری ساختند که ۱۳۰ سال برای یک ماشین کار می‌کند.

دبیر کل حزب اسلامی کار تاکید کرد: ما هم باید پیش‌بینی کنیم، برای حمل و نقل شهری تونل‌های هوایی را پیش‌بینی کردند. نوع کشاورزی و مسئله آب در آینده شبیه امروز نخواهد بود. موضوع تولید انرژی کاملا متفاوت است. اینکه بنشینیم فکر کنیم که در آینده چه می‌شود موضوع مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها کم هوش نیستند از ۶ متخصص هوش مصنوعی ۳ نفر آن‌ها ایرانی هستند ما باید برای فردا برنامه‌ریزی کنیم.

 کمالی بیان کرد: کمیته برنامه‌ریزی حزب کار سنگینی را مدت‌ها شروع کرده است برنامه‌هایی تهیه و ارائه کردیم اینکه استفاده کردند یا نه مسئله دیگری است. باید ببینیم به کجا می‌خواهیم برسیم یعنی ۲۰۵۰ کجا خواهیم بود، ما وظیفه خودمان را انجام دادیم.

کمالی با اشاره به مشکلات در بخش اجتماعی گفت:  در بخش اجتماعی سعی کردیم به کسی دروغ نگوییم و وعده بیخودی ندهیم من ۱۲ سال وزیر بودم و کسی نمی‌گفت کمالی وعده بیخود داده چون اصلا وعده نمی‌دادم، عمل می‌کردم و بعد در دولت گزارش می‌دادم به همین دلیل است در بخش‌های مختلف حرف‌های ما را باور دارند.

وی تاکید کرد: ما گاهی به مصلحت چیزهایی را نمی‌گوییم حزب کار هم هیچ‌گاه وعده‌های دروغ به مردم نگفته است. گاهی به مصلحت چیزهایی را نمی‌گوییم که در زمان خودش اعلام می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز