خبرگزاری کار ایران

معظم‌زاده:

آثار دفاع مقدس در نظام ما تنیده و تقویت شده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۷۲

رئیس شورای راهبردی و برنامه‌ریزی اقدامات دولت در دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس با خود آثاری به جای گذاشته است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، در نظام ما تنیده و تقویت شده است و ما باید آنها را باید به عنوان توشه و پشتوانه‌‌ای برای هر حرکت حیات‌بخش به همراه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالعظیم معظم‌زاده امشب در دومین همایش دولتمردان دفاع مقدس گفت: استمراد یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس اگر بر فرض بر همه نباشد، اغراق نکرده‌ایم چراکه استمرار خاطرات دفاع مقدس ارزشگذاری بر هشت سال حضور رزمندگان و سلحشوران این دوران است.

وی با یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به ویژه دولتمردان آن دوران اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس با خود آثاری به جای گذاشته است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، در نظام ما تنیده و تقویت شده است و ما باید آنها را باید به عنوان توشه و پشتوانه‌‌ای برای هر حرکت حیات‌بخش به همراه داشته باشیم.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری در تشریح اقدامات دولت در تبیین عملکرد دولت در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در آن دوران، خادمان صادقی داشت که خدمت بی‌منت و صادقانه‌شان پشتوانه‌ای برای انجام کارها شد و حضور بی‌منت‌شان تابلوی راهنمایی بود تا ثابت‌ قدم مسیری را طی کنند که آن مسیر تبیین‌کننده سیر الی الله خواهد بود.

معظم‌زاده ادامه داد:‌ بر همه ماست تا آن چراغ راهنما را چراغی فروزان و منور قرار بدهیم تا این توفیق نصیبمان شود تا رهرو آن مسیر بوده و بتوانیم تقویت‌کننده و تثبیت‌کننده آن باشیم.

وی تاکید کرد: بی‌دلیل نیست که در چنین مسیری همگان در ایام و لحظاتی که بوی توفیق و موفقیت و جبهه‌ها به مشام‌مان می‌رسد، نه تنها اصراری بر گام برداشتن نیست بلکه اصرار داریم تا بتوانیم خودمان را بی‌نصیب در چنین موفقیتی نکنیم.

رئیس شورای راهبردی و برنامه‌ریزی اقدامات دولت در دفاع مقدس در تشریح اقدامات این شورا خاطرنشان کرد: در اجرای فرمان‌ و رهنمودهای مقام معظم رهبری در ثبت اقدامات دوران دفاع مقدس داشته باشیم، دستوراتی از ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد که دلالت بر جمع‌آوری اسناد، مدارک آثار و تجهیزات دفاع مقدس بود و در اجرای همین دستورات سردار یاحی به عنوان مجری پروژه در فاز اول به دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی معرفی شد و در قوه مجریه، آقای جهانگیری در شروع کار آقای بانک را به کار گرفتند تا اقدامات موثری را انجام دهند و دراین راستا شورای راهبردی با بکارگیری نمایندگان مختلف در مجموعه نیروهای دفاع مقدس را بکار گرفت.

معظم‌زاده افزود: گام اول ارتباط و تعاملی بود که این شورا در ثبت و نگهداری اسناد و محل نگهداری و حجم تقریبی و معرفی نماینده تام‌الاختیار برای ایجاد و دسترسی سریعتر بود و در این مسئله، اولین اقدام گردهمایی بود در سال ۹۴ در نهاد ریاست‌جمهوری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و ارکان‌های ذیربط دفاع مقدس و استانداران آن زمان برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین نشست دولتمردان دفاع مقدس با حضور وزرا، سفرا و نمایندگان مجلس و کسانی که در آن زمان مسئولیت داشتند، سال قبل برگزار شد که مرحوم آیت‌الله هاشمی و آقای روحانی در آن حضور داشتند.

معاون نهاد ریاست جمهوری برنامه‌ریزی برای تدوین و چاپ آرشیو الکترونیکی آثار و اقدامات دولت در دفاع مقدس، ایجاد بانک اطلاعاتی، انتشار ۲۵ کتاب تخصصی، اسکن و دسته‌بندی اسناد مربوط به نقش دولت در دفاع مقدس، دسته‌بندی ۳۲ هزار سند که به فعالیت‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه در آن ایام صورت گرفته شده است، را از دیگر اقدامات شورای راهبردی و برنامه‌ریزی اقدامات دولت در دفاع مقدس برشمرد.

مظعم‌زاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بعد از هشت سال دفاع مقدس در این دولت مطرح و به سرانجام رسیده است، انگیزه‌ای در یکایک دوستان است که حرکت در این مسیر را برای خودشان تداوم‌بخش حرکت متعالی و معنوی هشت سال دفاع مقدس ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز