خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس جمهور ترکیه:

یکپارچگی اجلاس استانبول، مسلمانان جهان را نسبت به مسأله فلسطین امیدوار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۶۹

رییس جمهور با تاکید بر اینکه تهران آماده گسترش روابط دوجانبه، چندجانبه و منطقه‌ای با ترکیه است، به فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در ایران از جمله در حوزه نفت، گاز، صنعت و حمل و نقل اشاره کرد و اظهارداشت: ایران از حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران ترکیه ای استقبال می کند...

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی چهارشنبه شب و در دیدار رییس جمهور ترکیه در استانبول،آمادگی تهران را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با آنکارا  مورد تاکید قرار داد و گفت: ضروری است که هر چه سریع‌تر توافق تبادل تجاری با پول‌های ملی دو کشور عملیاتی شود.

روحانی، اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا را باعث آزرده‌خاطر کردن همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان عنوان کرد و اظهارداشت: توقع این بود که در برابر زخمی که سالیان دراز مسلمانان را آزار می‌دهد، مرهمی گذاشته شود، اما این حرکت واشنگتن کاملاً در مسیری معکوس و علیه خواست جامعه اسلامی بود.

رییس جمهور با بیان اینکه توطئه ها‌یی که آمریکا‌یی‌ها و صهیونیست‌ها علیه جهان اسلام دارند، به طرق مختلف ادامه می‌یابد، گفت: خوشبختانه همه مسلمانان در سراسر جهان، احساسات خود را در دفاع از سرزمین مقدس فلسطین نشان دادند و در مقابل این توطئه ضد اسلامی ایستادند.

روحانی همچنین با قدردانی از برگزاری اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول، گفت:‌این اجلاس مسلمانان جهان را نسبت به مسأله فلسطین امیدوار کرد و راهی که امروز شروع شده، باید یکصدا ادامه یابد تا آمریکا، هرگز اجازه عملی کردن چنین اقدامی را پیدا نکند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه همکاری مشترک ما برای تقویت ثبات و امنیت در سوریه باید همچنان ادامه یابد، تصریح کرد: کشورهای منطقه بویژه ترکیه و ایران باید همکاری درازمدتی در منطقه برای مبارزه با تروریسم داشته باشند.

رییس جمهور با اشاره به روابط خوب ایران و ترکیه در سال‌های اخیر، افزود: اجلاس سوچی، ثابت کرد که با همکاری یکدیگر می‌توانیم در حل مشکلات منطقه گام‌های خوبی برداریم.

روحانی اظهارداشت: تهران و آنکارا برای مبارزه با تروریسم در منطقه و ثبات و امنیت آن، دیدگاه مشترکی دارند.

رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به حضور گسترده روسای کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست استانبول گفت که این حضور گسترده نشانه اشتراک نظر ما در مورد فلسطین است و امیدوارم این وحدت باعث شود که هر چه بیشتر در مسیر احقاق حقوق ملت فلسطین گام برداریم.

رجب طیب اردوغان با تاکید بر ضرورت گسترش بیش از پیش همکاری های تهران – آنکارا گفت: باید همکاری های دو کشور در همه زمینه های مورد علاقه بیش از پیش گسترش یابد.

وی به همکاری های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری مشترک ریشه‌های تروریسم در منطقه را باید ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز