خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیاردی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در لایحه ۹۷/ تروریست‌ها دنبال عضوگیری جدید هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۸۱

وزیر کشور تاکید کرد: تروریست‌ها به دنبال این هستند که عضوگیری جدیدی داشته باشند و آنجا را مرکز فعالیت‌شان کنند. همکاری وسیعی در منطقه برای مقابله با تروریست‌ها شکل گرفته است. همچنین عراق، سوریه، روسیه، ترکیه، پاکستان و افغانستان مصمم به برخورد جدی با تروریست ‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: بعد از برگزاری تشکیل پنجمین جلسه با مقام معظم رهبری که سران قوا و مسئولان مربوطه نیز حضور داشتند ایشان با توجه به گزارشی که ستاد داده بود، ارزیابی خود را مطرح کردند.

وی افزود: بنده براساس مسئولیتی که در ستاد دارم گزارشی دادم و نهایتا رهبری دستورات و سیاست‌های جدیدی مطرح کردند. امروز در جلسه دستوران و سیاسیت های ایشان به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دستور کار دیگر این جلسه بحث ایدز بود، گفت: اکنون این بیماری به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است. وزارت بهداشت مامور شده بود گزارشی را آماده کند که در این جلسه ارائه شد. قرار شد جمع‌بندی برنامه جامع و تقسیم کار ملی را وزارت بهداشت آماده کند و دستگاه‌های معین را مشخص کند. همچنین هدفگذاری‌ها را انجام دهد تا در دوره‌های زمانی پیگیری‌ها را انجام دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که در بودجه امسال چه اندازه به این آسیب‌ها توجه شده است، افزود: دولت ردیف مستقلی را در بودجه ۹۷ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با رقم ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است و این می‌تواند گام موثرتری نسبت به سال قبل باشد. البته این رقم جدا از بودجه عمرانی ۲۰۰ میلیاردی بحث حاشیه نشینی است.

وزیر کشور ادامه داد: اختصاص این مبالغ کافی نیست و دستگاه‌ها باید از منابع داخلی خودشان استفاده کنند. زیرا این وظیفه ذاتی آنها است و این مبالغ برای این است که اگر اولویت‌هایی را تشخیص دادیم، بتوانیم کمک کنیم.                      

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه باقی مانده های گروه تروریستی داعش به سمت افغانستان و پاکستان حرکت کرده اند آیا تدابیری جدیدی برای این موضوع اندیشیده شده است گفت: موضوع گروه‌های تروریستی برای ما از نظر امنیتی دارای اهمیت بسیار بالایی است. ما کاملا تحرکات آنان را رصد می‌کنیم و پیگیر فعالیت‌های آنان هستیم. شکست داعش در سوریه و عراق موجب می‌شود تا روش‌های جدیدی را به کار گیرند و دامنه کارشان را به سایر کشورها گسترش دهند.                                                                              

 وی ادامه داد: تروریست‌ها  به دنبال این هستند که  عضوگیری جدیدی داشته باشند و آنجا را مرکز فعالیت‌شان کنند. همکاری وسیعی در منطقه برای مقابله با تروریست‌ها شکل گرفته است. همچنین عراق، سوریه، روسیه، ترکیه، پاکستان و افغانستان مصمم به برخورد جدی با تروریست ‌ها هستند.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: جمهوری اسلامی با تسلطی که به این موضوع دارد همواره این مهم را رصد می‌کند .امیدوارم بتوانیم روزی در منطقه با امنیت، صلح کامل و بدون تروریسم زندگی کنیم. کشورهایی که امنیت و آرامش و صلح را برای منطقه نمی‌خواهند در پی توطئه‌ها و فتنه‌ها و تربیت تروریست‌ها هستند.

وی به عملکرد مثبت دستگاه‌ها و سمن‌ها در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شبهه‌افکنی‌هایی در زمینه کمک‌رسانی دستگاه‌ها ایجاد شد که درست نبود. در روز اول زلزله ۷ هزار نفر مجروح و مصدوم از مناطق زلزله زده منتقل شدند. ۵۶ هلی کوپتر برای امدادرسانی در منطقه به پرواز در آمد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در بعد امدادرسانی زلزله رکورد بسیار خوبی را بر جا گذاشت، گفت:  در روز اول دو بیمارستان خراب شده بود پزشکان ما ۳۵۰ عمل جراحی انجام دادند. در شب اول ۲۵ هزار چادر توزیع کردیم که در روز سوم به ۹۰ هزار چادر افزایش یافت.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بزرگترین مشکل مردم در بحث اسکان موقت است. با توجه به سرد بودن هوا تلاش‌ها باید افزایش یابد. وزارت راه و شهرسازی متولی مسکن موقت شده است. وزارت راه و شهرسازی در قراردادی با قرارگاه خاتم، قرار است روزی ۴۰۰ کانکس در منطقه مستقر کند. استقرار کانکس‌ها کار آسانی نیست و به زیرساخت نیاز دارد.

وی ادامه داد: دولت حدود هزار میلیارد تومان برای زلزله‌زدگان تصویب کرده است.

وزیر کشور از سفر احتمالی خود در هفته آینده به کرمانشاه خبر داد و گفت: مشکلات زلزله‌زدگان در هوای سرد همچنان باقی است و باید مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز