خبرگزاری کار ایران

علی مطهری:

روحانی بعد از انتخابات چرخش محسوسی داشت/ کاری کنیم که مجلس به نقش واقعی خود بازگردد

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۶۴

نماینده تهران تاکید کرد: روز به روز اختیارات مجلس در حال محدود شدن است. ما باید کاری کنیم که مجلس به نقش واقعی خود بازگردد.

به گزارش ایلنا، علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نشستی تحت عنوان نگاه به جایگاه مجلس و نظام قانونی ایران همراه با بررسی عملکرد مجلس دهم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سالروز ۱۶ آذر، روز دانشجو را به شما دانشجویان گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم که به رسالت خودتان به عنوان دانشجو آگاه باشید و در این راستا توفیق عمل نیز داشته باشید.

دانشجویان مصلح اجتماعی هستند/ دانشجو مانند دیده بان باید وقایع جامعه را رصد کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم که دانشجو با توجه به رسالت اجتماعی که دارد می تواند مصلح اجتماعی تلقی شود و برای این کار باید مانند یک دیده بان همواره حوادث و وقایع جامعه را رصد کند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی جنبش دانشجویی معنای خاص خود را داشته زیرا نظام استبدادی و سلطنتی حاکم بوده و تکلیف همگان روشن بود زیرا دانشجویان به دنبال سرنگونی این نوع رژیم بودند و اعم از مسلمانان، مارکسیست ها و گرایش های مختلف آن روز در دانشگاه ها وجود داشتند.

مطهری افزود: پس از انقلاب اسلامی مساله تفاوت پیدا کرد البته برخی ها معتقد بودند که بعد از انقلاب اساسا جنبش های دانشجویی مفهومی ندارد اما این سخن درست نیست زیرا به هر حال هر حکومتی محتاج نقد است و اگر نقد نشود ممکن است دچار فساد شوند و اصولا هرجا که قدرت تمرکز پیدا کند بدون نظارت و انتقاد قطعا به سوی فساد خواهد رفت.

وی ادامه داد: استاد مطهری می فرمایند هر مقام غیر معصومی که در جایگاهی غیرقابل انتقاد قرار بگیرد هم خودش به خطر می افتد و هم جامعه را به خطر می اندازد و این در حالی است که مقام های معصوم ما نیز در زمینه انتقاد کردن توصیه های مکرری داشتند به طور مثال حضرت علی (ع) می فرمایند همواره در خفا و آشکار از من انتقاد کنید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر یک دانشجو و یک گروه دانشجویی بخواهد به رسالت خودش عمل کند چکار باید بکند، باید چه چیزی را رصد و در نهایت ارزیابی کند. ما باید ملاحظه کنیم از ابتدا چه آرمان هایی داشته ایم و هم اکنون در چه نقطه مطلوبی قرار داریم.

مطهری با بیان اینکه درباره طرح برخی موضوعات در مورد فضای امنیتی در دانشگاه ها، افزود: رسیدگی به این موضوع نیاز به قانون ندارد و قانون در این زمینه روشن است و در این رابطه مشکل این است که افراد فراتر از قانون عمل می کنند و این در حالی است که موضوعاتی که در این زمینه به ما مراجعه می کنند را دنبال می کنیم و در بسیاری از جاها به نتیجه می رسیم مگر اینکه ما از موضوعات مطلع نشویم.

رویکرد مثبت مجلس در افزایش حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

وی ادامه داد: در زمینه حمایت از محرومان، مجلس اقدامات مناسبی کرده است به طور مثال مستمری های خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان اضافه شده است.

مطهری افزود: اگر مثلا در سال ۹۲ یا ۹۳ قیمت نفت به طور ناگهانی کاهش شدیدی پیدا کرد و درآمد کشور ما به شدت کاهش پیدا کرده است و در این راستا بسیاری از طرح های عمرانی کشور تعطیل و به نرخ بیکاری نیز اضافه شده است این موضوعات در اختیار ما نبوده است، یا آقای ترامپ که هم اکنون دنیا را از ایران می ترساند و بانک ها را تهدید می کند که مبادا با ایران روابط مالی و بانکی داشته باشید این موضوعات دیگر در اختیار ما نیست و این مسائل فشارهایی است که به کشور وارد می شود بنابراین مشخص است اداره کشور در این شرایط کار سنگینی است.

اقدامات موثر مجلس برای حل موضوع موسسات مالی و اعتباری

مطهری افزود: درباره موضوع موسسات مالی و اعتباری مجلس کارهای بسیار موثری انجام شده است از این رو با اقدامات مجلس و  همکاری دولت و قوه قضائیه بسیاری از مشکلات موسسات مالی و اعتباری تا به امروز برطرف شده و از همین رو مجلس در این زمینه بسیار فعال عمل کرده است.

وی ادامه داد: درباره بودجه ۹۷ هنوز زود است که ما اظهار نظر کنیم این لایحه ای است که دولت داده است و احتمالا با تغییر روبه رو می شود و به طور مثال در بحث عوارض خارج از کشور احتمالا تغییراتی به وجود خواهد آمد.

مطهری درباره طرح برخی موضوعات در رابطه به رویکرد دولت دوازدهم، افزود: انتظار ما از آقای روحانی بالاتر از این بود زیرا ایشان بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم در واقع یک چرخشی داشتند و این امر محسوس بود و البته ممکن است این نوع چرخش برای شرایط خاص کشور بوده و تحلیل بنده این است که بالاخره مخالفان را باید آرام بکنند تا مخالف ها کارشکنی هایشان کم شود.

وی تصریح کرد: ما درباره خانم خالقی استفساریه دادیم که شورای نگهبان نمی تواند بعد از رأی مردم کسی را رد صلاحیت کند و مجلس شورای اسلامی ۴ بار به این موضوع رأی داده و شورای نگهبان ایراداتی گرفته است و سپس مجلس پس از بررسی ایرادات بازگشت داده است و هم اکنون این موضوع به تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده است.

پیگیری مجلس برای رفع مشکلات پیرامون دانشگاه نفت

مطهری در زمینه تعطیلی دانشگاه نفت نیز خاطرنشان کرد: اینطور نیست که همه کارهایی که در مجلس انجام می شود رسانه ای شود از این رو موضوع تعطیلی دانشگاه نفت در کمیسیون آموزش مطرح شده و کار در حال پیگیری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اصلاح قانون اساسی تنها در اختیار نمایندگان نیست، راه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند انجام شود.

گفتنی است در این نشست مازنی نماینده مردم تهران نیز خاطرنشان کرد: تحلیل ما برای حمایت از آقای روحانی این بود که ما از هشت سال گذشته متوجه شدیم که روند جامعه با عقلانیت، همگرایی و ارتباط بین نیروهای معتدل جریان های سیاسی مختلف کشور می تواند در مسیر اصلاح قرار بگیرد.

مازنی در پایان یادآورشد: جوانان دانشگاهی  با  همین چارچوب و عقلانیت آمدند  و سال ۱۳۹۲آقای روحانی  اصولگرا را بر آقای عارف اصلاح طلب ترجیع دادند و آقای عارف به نفع ایشان کناره گیری کردند و چهار سال ریاست  قوه مجریه را برعهده گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز