خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی سوال حاجی دلیگانی؛

نمایندگان از توضیحات وزیر نفت قانع نشدند/ زنگنه اولین کارت زرد را گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۹۷

نمایندگان مردم در خانه ملت در جریان بررسی سوال حاجی دلیگانی از وزیر نفت از پاسخ‌های وی قانع نشدند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار از بیژن زنگنه وزیر نفت با ۱۰۶ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه، سوال مربوطه را وارد دانسته و از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی در توضیح جلسه کمیسیون درباره سوال از وزیر نفت گفت: سوال حسینعلی حاجی دلیگانی از وزیر نفت در مهرماه سال جاری در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال حاجی دلیگانی از زنگنه اظهار داشت: اخیرا دستور العملی از سوی وزیر نفت صادر شده که خارج از اختیارات قانونی بوده و بناست براساس آن شرکت‌های واسطه‌ای برای سوخت رسانی از شرکت فرآورده‌های نفتی و پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت تشکیل شود که نابسامانی در نقاط مختلف کشور به وجود می آورد.

وی ادامه داد: همچنین حاجی دلیگانی معتقد بود با توجه به اینکه مدیران این شرکت‌های واسطه از مدیران بازنشسته نفتی هستند و نیز با توجه به اینکه بسیاری از مناطق مرزی و محروم فاقد مراکز پخش هستند، این طرح باعث تشدید فساد و هزینه‌های دولت خواهد شد.

قره خانی در ادامه با اشاره به پاسخ‌های زنگنه در جلسه کمیسیون عنوان کرد:درحال حاضر بیش از 3 هزار جایگاه عرضه سوخت مایع و بیش از دوهزار جایگاه عرضه CNG در کشور فعال هستند و شرکت ملی پخش فرآورده نفتی مستقیما با تک تک این جایگاه‌ها طرف قرارداد است که این امر موجب افزایش هزینه‌های نظارتی، اداری و مالی دولت شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطر نشان کرد:حاجی دلیگانی در نهایت از پاسخ‌های وزیرنفت قانع نشد،از این رو کمیسیون انرژی این سوال را ملی تشخیص داد و به صحن علنی ارجاع داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز