خبرگزاری کار ایران

یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با ایلنا:

عوارض خروج از کشور نیاز به اصلاح دارد/ دولت مصمم به قطع یارانه افراد غیرنیازمند است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۱۶۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رقم لایحه بودجه سال آینده را به واقعیت نزدیک دانست و با تاکید بر اینکه پیشنهاد دولت برای عوارض خروج از کشور نیاز به اصلاح دارد، از مصمم بودن دولت برای قطع یارانه افراد غیرنیازمند سخن گفت.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در ارزیابی خود از لایحه بودجه سال ۹۷ ، روش تدوین بودجه سال آینده را نوین و منطقی خواند و گفت: لایحه پیشنهادی دولت با وضعیت اقتصادی کشور سازگار‌تر و به واقعیت نزدیک‌تر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به بالا بودن بودجه برخی نهادها و دستگاه‌ها اظهار کرد: بودجه پیشنهادی کاملا با در نظر گرفتن واقعیت عملکرد وزارتخانه ها کاملا منطقی است. مثلا زمانی که کارگری را استخدام می‌کنیم با توجه به عملکرد او حقوق اورا پرداخت می‌کنیم. در بودجه سال آینده نیز دولت براساس عملکرد وزارتخانه‌ها قرار است اعتبارات را در اختیار آنها قرار دهد که این امر منطقی به نظر میرسد .

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: برخی انتقادات نسبت به کاهش بودجه بخش‌هایی از نهادها و دستگاه‌ها نیز وارد نیست. زمانی که دستگاهی بدون ارایه گزارشی شفاف از عملکرد خود تقاضای بودجه می‌کند و انتظار دارد عملکرد او هم پیگیری نشود، منطقی به نظر نمی‌رسد .

وی در مورد افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور نیز گفت: پیشنهاد دولت برای عوارض خروج از کشور نیاز به اصلاح دارد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که با توجه به افزایش سفرهای خارجی در سال‌های اخیر، خروج ارز از کشور افزایش یافته است. پیش‌بینی این است که رقم عوارض خروج از کشور اصلاح شود .

یوسفیان ملا در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده شاهد قطع یارانه نقدی افراد بجز نیازمندان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهیم بود، گفت: دولت در کاهش یارانه پرداختی به افراد مصمم بوده ودنبال این است که یارانه افراد غیر نیازمند را قطع کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش قیمت حاملهای انرژی در بودجه سال آینده اظهارکرد: مجلس حق دارد سالانه حداکثر ده تا بیست درصد قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.در همه جای دنیا این روند وجود دارد و این افزایش رقم متغیر است اما آنچه اهمیت دارد مطابقت این رقم‌ها با وضعیت درآمد اقشار جامعه است.       

یوسفیان در پایان لایحه بودجه سال آینده را به واقعیت نزدیک دانست و گفت: دولت همان رقمی را پیشنهاد داده است که می‌تواند طبق آن عمل کند و این بودجه غیرواقعی نیست .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز