خبرگزاری کار ایران

سردار وحیدی:

ترامپ نشانه‌ بارز پایان لیبرال دمکراسی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۰۵۰

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: : جامعه‌ای که ترامپ از آن بیرون می‌آید معلوم است که جامعه سرخورده‌ای است. ترامپ نشانه‌ بارز پایان لیبرال دموکراسی است و نمی‌تواند افقی روشنی را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار احمد وحیدی عصر امروز در سمینار قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا گفت: نظم منطقه غرب آسیا بر نظم دنیا اهمیت بسیاری دارد. ما امروز با معضلات نظری در شکل‌دهی به یک نظم روبرو هستیم.

وی با اشاره به نظریه پایان تاریخ اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی تلاش بسیاری برای شکل‌دهی و ایجاد نظام تک‌قطبی انجام شد. تلاش شد بگویند لیبرال دمکراسی آخر راه است اما آیا مشکلات در جهان حل شد؟ برگزیت حاصل چه تعامل و چه اتفاقی است؟ ظهور ترامپ به عنوان یک پدیده حاصل چه فعل و انفعالاتی است؟ برای غرب لیبرال دمکراسی آخر راه است ولی برای ما اول راه است زیرا نتوانست مشکلات جهان و حتی آمریکا را حل کند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی اضافه کرد: جامعه‌ای که ترامپ از آن بیرون می‌آید معلوم است که جامعه سرخورده است. ترامپ نشانه‌ بارز پایان لیبرال دمکراسی است و نمی‌تواند افقی روشنی را مشخص کند.

وحیدی با بیان اینکه منطقه غرب آسیا ظرفیت‌های فراوانی برای ساخت آینده و دنیا دارد، تصریح کرد: البته ما با موجودات عجییب و غریبی روبه‌رو هستیم که کمترین درک را دارند. عربستان طرح ۲۰۳۰ را می‌دهد و به قول خود تغییر نگاه و نسل می‌دهند. دلیل یک امر این است که فکر می‌کند از امارت عقب افتاده‌اند. مشهور است که محمد بن زاید عامل محرک محمد بن سلمان است. تصورش هم این است که می‌خواهد اسرائیل منطقه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز