خبرگزاری کار ایران

پزشکیان:

بچه‌هایی که جبهه رفتند وقتی به قدرت رسیدند عوض شدند/ انقلابی ماندن مهم است/ درست کردن مملکت کار ساده‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۳۱

نائب رییس مجلس شورای گفت: بچه‌هایی که جبهه رفتند، صف اول تظاهرات بودند اما هنگامی که در قدرت بودند، عوض شدند. انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک با بیان این که روز دانشجو شعارهای زیادی داده می‌شود گفت: شعار نمی‌دهم ، چون کسی از ما شعار نمی‌پذیرد. در حال حاضر جایی هم نیستیم که بخواهیم شعار دهیم. بنابراین سخت گفتن با شما سخت است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه خلقت این است که آدم‌های مدعی بتوانند ادعای خود را ثابت کنند، اظهار کرد: فتنه جایی بود که ما به وعده‌هایی که در اوایل انقلاب دادیم و از آن دفاع می کردیم به خوبی عمل نکردیم و حالا هم از این امتحان به راحتی بیرون نیامدیم .

وی خاطر نشان کرد: پیامبران آمدند که عدالت را رعایت کنند و بعداز آنان هم کسانی آمدند که عدالت را بر قرار کردند. ما در جامعه‌ای که زندگی می کنیم که مسائل و مشکلات زیادی داریم .

نماینده مردم تبریز خطاب به دانشجویان گفت: معقتدم ما رفتنی هستیم. دوره ما گذشته داست و فردا شما مملکت را اداره خواهید کرد. شما بایدخود را برای فردا آماده  کنید. چه خوششان بیاید چه نیاید، چه خوشمان بیاید چه نیاید فردا برای شماست.

پزشکیان ادامه داد: آیا شما خود را  برای فردایی که قرار است کشور را اداره کنید آماده کرده اید؟ آیا فردا سر حرف‌های خود خواهید ایستاد ؟

وی خاطر نشان کرد: بچه‌هایی که جبهه رفتند، صف اول تظاهرات بودند اما هنگامی که در قدرت بودند، عوض شدند. انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است.

پزشکیان با اشاره به برخی از مشکلات جامعه، گفت: مشکل اصلی این است که آدم ها علم و مهارت ندارند یا اگر علم و مهارت هم دارند، انگیزه خدمت ندارند. اگر کسی علم داشته باشد که توام با توانمندی باشد باید آن را در اختیار مردم بگذارد اما  کسانی که من می‌شناسم این چیزها را به راحتی در اختیار کسی نمی‌گذارند. متاسفانه بسیاری در بیشتر مواقع خود را ارزان می‌فروشند.

او ادامه داد: اینکه بیرون گود باشند و بگویند لنگش کن کار آسانی است اما درست کردن مملکت کار ساده‌ای نیست. هنر این است که در گود باشی و توان لنگ کردن داشته باشی. بسیاری بخاطر پست صندلی و ... رد می شوند و نمی توان به راحتی کسی را اسم برد که بتواند برای این مملکت خدمت کند.

نائب رییس مجلس خطاب به دانشجویان گفت: برای خدمت کردن باید به قدرت برسید و این نیازمند علم، توان و انگیزه است و در این صورت می توانید خیلی کارها را انجام دهید. حضور شما فریاد محکمی است بر علیه زور و ظلم اما اینگونه شدن سخت است. فردای این مملکت در دست شما است. ما به سرعت می رویم و شما به سرعت می آیید پس باید خودتان را برای ایثار در جامعه اماده کنید.

وی ادامه داد:  این همه دانشگاه و هیات علمی داریم اما بیکاری، فقر، عدم شفافیت و هزاران مشکل وجود دارد و نمی‌توانیم آن را حل کنیم. معتقدم به عنوان یک فردی که از دریچه دانشگاه نگاه می‌کند، هیچ مشکلی وجود ندارد که راه حل علمی نداشته باشد اما یا بلد نیستیم یا اگر بلد باشیم نمی‌توانیم آن را عملی کنیم. با زور گفتن مردم جذب نمی‌شوند. اگر کار خوب انجام دهید مردم جذب می شوند.

پزشکیان خطاب به دانشجویان گفت: خودتان را به جایی برسانید که دیگران حسرت آن را داشته باشند و بتوانید به مردم خدمت کنید. پزشک بیسواد که کار بلد نیست به درد جامعه نمی‌خورد. باید خود را برای خدمت به این جامعه با علم و مهارت آماده کنید ماهم کاری را که از دستمان بر می‌آید را در حد توان برای مطالبه‌های شما انجام میدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برای دانشجویان ستاره‌دار و روزنامه‌نگاران در بند چه کردید، گفت:‌ حل مشکلات اجتماعی به این سادگی نیست اما آیا این فضا با زمان احمدی نژاد قابل قیاس است؟ آیا این آزادی که در حال حاضر داریم زمان احمدی‌نژاد داشتیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه تغییرات نیازمند یک دهه است،گفت: امام رحمت الله می‌گفتند ما نیاز ۲۰ سال زمان داریم.جنگ، خوب ها را از ما گرفت. آمریکا تلاش می‌کرد این ممکلت را زیر چکمه‌هایش نابود کند. همان خوب‌ها جلویش ایستادند و ما ماندیم که پر از عیب هستیم. چرا دانشمندان ما را شهید می‌کنند، چرا بهشتی و مطهری را شهید کردند؟ آنها خوب ها را از ما گرفتند.

وی ادامه داد: زمانی که احمدی نژاد حرف میزد من تا آخر نمی ماندم. او در چشم آدم نگاه می کرد و دورغ می گفت. هر چی که ادعا دارید باید برای رسیدن به آن تلاش کنید.

نائب رییس مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا روحانی بعداز انتخابات تغییر رویه داده و عقب گرد کرده است، گفت: این موضوع را باید از خود آقای رئیس جمهور بپرسید.

دانشجویی خطاب به پزشکیان گفت که لیست امید برای زلزله زدگان چه کرده‌ و شما که در دانشگاه شهید بهشتی می‌گویید برای رایتان به مردم مدیون نیستید آیا این دانشگاه و مردم نبودند که شما را انتخاب کردند گفت: من وعده‌ای ندادم که عمل نکرده باشم و هر حرفی نزدم که عمل نکرده باشم. من تا جایی که توان دارم پیگیری کرده ام و از حصر کاسبی نکردم.

او ادامه داد: من در زمان وزارت با حقوق احمدی‌نژاد به همه جا رسیدم اما من زندگی نمی کنم که دنبال منافع شخصی ام باشم ولی بدانید با داد زدن کار درست نمی‌شود روشی پیدا کنید که بتوان عملی کرد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: شعار دادن خیلی راحت است. توسعه شاخص دارد. یکی از این شاخص‌ها احترام به فرهنگ و آداب است. وقتی به علاقه کسی توهین می‌کنید یعنی در الفبای دموکراسی مانده‌اید. زمان دانشجویی ما اینگونه مخالفان را هو نمی‌کردیم. من توان و قدرتم در همین حد است و شعاری ندادم که بعد آن را رها کنم و بروم.

او در پاسخ به این سوال که چرا فراکسیون ترک زبانان را راه انداختید گفت: این فراکسیون برای جلوگیری از قومیت گرایی و دسته بندی است. قومیت‌گرایی تهدید برای کشور ما نیست اما اینکه اجازه نمی‌دهند که یک قوم به زبان خود صحبت کند اشتباه است. طبق قانون اساسی هر قومی باید به زبان خود بنویسد و درس بخواند. هیچ کس حق ندارد قوم و عقیده‌ای را مسخره کند. اگر می خواهیم وحدت و انسجام داشته باشیم باید این وحدت بین همه قومیت ها داشته باشیم باید حق همه را مساوی ببینیم.

نماینده مردم تبریز با تاکید بر اینکه قوم گرا نیستم گفت:  ترک، کرد و فارس بودن مزیت نیست اما انکار و مسخره کردن آن درست نیست. مشکل ما بی عدالتی است اما روش حل آن دعوا کردن نیست. اگر می‌خواهید فردای این مملکت را درست کنید برای آن نقشه بکشید.

او در پاسخ به این سوال که در مجلس درباره مفاسد اقتصادی چه کردید؟ و چرا در یک برنامه زنده تلویزیونی  هیچ کس جرات نمی کند اسم مفسد اقتصادی را ببرد اظهارکرد: برای مبارزه با فساد ستادهای مختلفی از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ...  داریم اما چرا حل نمی شود وقتی ندانیم با چه روشی حل کنیم هر چقدر هم تلاش کنیم نمی‌شود.

نائب رییس مجلس ادامه داد: برای حل مشکلات مفاسد اقتصادی باید سیستم داده ها در مملکت راه بیاندازیم در این صورت می توان به راحتی در کشور کار کرد. اما اجرای ان کار ساده ای نیست اما راه مشخص است اگر به سیستمی داده هایمان را اعلام کنیم و اگر بتوانیم این سیستم را در کشور فعال کنیم مشکلات حل می شود. برای مبارزه با انواع فساد اگر بتوانیم سیستم داده ها را راه اندازی کنیم و این شبکه ها بهم وصل کند اگر کسی هم بخواهد دزدی کند نمی‌تواند.

پزشکیان در بخش دیگری از این نشست گفت:‌ اگر کسی که اقتصاددان نیست نقشه اقتصادی بکشد به جایی نمی‌رسد. من می‌دانم که نمی‌دانم اما مشکل ما این است افرادی هستند که نمی‌دانند که نمی‌دانند.

او ادامه داد: دنیا پیچیده‌تر از آن است که یک نفر برای همه چیز نقشه بکشد. وقتی آدم نفهمد که چقدر می‌فهمد برای جهالت او کافی است. ما اگر مشکل داریم برای این است که برخی برای همه چیز نسخه دادند در حالی که برای هر کاری باید داده درست داشته باشیم. این داده‌های درست باید در دست آدم درست قرار بگیرد. مشکل ما این است که عده‌ای در کشور پیدا شدند که برای چیزهایی که نمی‌دانند نسخه می نویسند .

نماینده مردم تبریز با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: من از همان ابتدا گفتم طرح تحول را انجام ندهید اما بزرگان از این طرح تحول حمایت کردند راهی که رفتند از ابتدا معلوم بود که منجر به شکست می‌شود.

نائب رییس مجلس ادامه داد: راه حل برای هر مشکلی را هر آدمی ندار.د اگر به اینجا رسیدیم برای این است که آدم‌هایی کار کردند که نمی‌دانستند و جسارت آن را نداشتند که بگویند نمی‌دانند. شما هم افرادی را دوست دارید که بیایند به شما بگویند همه چیز را می‌دانند.

پزشکیان در پایان خاطر نشان کرد: ما با همه ضعف‌ها تا اینجا آمدیم. برای فردای مملکت شما اینگونه نیایید اما مرد می‌خواهد که بتواند بیاید و قدم در این میدان گذارد.امیدوارم بتوانید راه علمی را در مملکت بروید و شعار ندهید. ما هم هر چه توان داشتیم انجام دادیم و ادعای این را نداریم که افراد خوبی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز