خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

طرح استخدام مهندسان ناظر کشاورزی به کمیسیون ارجاع شد/ عدم حضور نماینده شورای نگهبان در صحن

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۰۸

طرح استخدام مهندسین ناظر کشاورزی با رای نمایندگان به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، طرح دو فوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی در دستور کار نشست علنی صبح امروز مجلس قرار گرفت.

غلامرضا کتاب در ادامه جلسه علنی مجلس، با استناد به اصل ۷۵ مربوط به عدم تصویب طرح‌ به‌خاطر تحمیل بار مالی به دولت اخطار داد و علی لاریجانی این اخطار را به رای گذاشت.

در نهایت نمایندگان با ۱۱۹ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر به این اخطار رای دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از اتمام رای‌گیری و مخالفت مجلس با بررسی این طرح، اعلام کرد: این طرح اشکال بار مالی دارد و باید به کمیسیون ارجاع شود تا منبع تامین اعتبار آن مشخص شود.

لاریجانی با اشاره به برخی جزئیات این طرح که مربوط به استخدام ۱۰ هزار ناظر بخش کشاورزی و منابع طبیعی است، گفت: تعداد زیادی از این افراد استخدام شدند و باید مشخص شود چه تعداد دیگر باقی مانده‌اند و منبع تامین اعتبار برای استخدام آنها هم مشخص شود.

رییس قوه مقننه همچنین پس از ارجاع این طرح به کمیسیون، گفت که در زمان بررسی طرح‌های دو فوریتی، باید نماینده شورای نگهبان در صحن حضور داشته باشد و بررسی طرح‌های دو فوریتی بدون حضور آنها امکان‌پذیر نبوده و تخلف محسوب می‌شود اما نماینده شورای نگهبان در جلسه حاضر نیست و اساساً امکان بررسی این طرح وجود نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز