خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه:

چادر مردم زلزله‌زده کرمانشاه را باد برد/ آقایان آمدند، عکس گرفتند و رفتند

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۰۳

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو با تاکید براینکه مگر مردم کرمانشاه گدا هستند که می‌خواهید از یارانه دیگران کم کنید و به آنها بدهید، گفت: پریشب شاهد بودم ۳۵ چادر مردم زلزله‌زده زیر برف و بوران تخریب شد و باد چادر مردم را برد و این در حالی بود که مسوول دولتی یعنی رئیس بنیاد مسکن ۴۸ ساعت است که تلفن خود را جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرحی به منظور حذف بخشی از یارانه‌بگیران جهت تخصیص به مناطق زلزله‌زده اختصاص داشت در اخطاری با استناد به اصل ۲۰ قانون اساسی اعلام کرد: براساس این اصل حمایت قانونی از همه مردم وظیفه دولت است. در زلزله کرمانشاه مردم کشور سنگ تمام گذاشتند اما برخی مسوولان صرفا قول داده و عمل نکردند.

وی افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور است و اگر مشکلات این استان در قالب بودجه و نه حرف حل نشود قطعا نارضایتی‌های اجتماعی تبدیل به نارضایتی امنیتی می‌شود و من این مساله را به عنوان یک عضو کمیسیون امنیت مطرح می‌کنم.

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو خاطرنشان کرد: آقایان در دولت وظایف خود را انجام دهند چه توجیحی است که می‌خواهید با طرحی یارانه مردم را کم کنید و به زلزله‌زدگان اختصاص دهید.

وی افزود: این یک توهین به مردم کرمانشاه است مگر مردم کرمانشاه گدا هستند که می‌خواهید از یارانه دیگران کم کنید و به آنها بدهید.

او با اشاره به حضور مردم کرمانشاه در جنگ تحمیلی تاکید کرد: مردم کرمانشاه در مقابل دشمن خارجی سینه سپر کردند و اکنون نیز یک حادثه طبیعی رخ داده است. بنابر قانون اقشار محروم جامعه باید یارانه بگیرند و در حالی که دولت‌ها در گذشته در تخصیص یارانه‌ها به خوبی عمل نکردند امروز نیز شاهدیم که از چنین مسائلی حرف می‌زنند. مگر مردم کرمانشاه گدا هستند.

او با اشاره به حضور نمایندگان در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: نمایندگان عمق فاجعه را دیده‌اند محروم‌ترین مردم جامعه یارانه‌بگیران هستند و امروز شاهدیم دولت‌ها که در گذشته وظیفه خود را در بحث یارانه‌ها به درستی انجام ندادند برای فرار از مسوولیت به یکباره از طرحی حرف می‌زنند که یارانه مردم را کم کرده و مبلغی از آن را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص دهند. مردم کرمانشاه گدا نیستند این مردم حق قانون اساسی دارند. زلزله یک بلای طبیعی است و دولت باید برای آن هزینه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: آقایان آمدند، عکس گرفتند و رفتند و بنده که اینجا فریاد می‌زنم پریشب شاهد بودم ۳۵ چادر مردم زلزله‌زده زیر برف و بوران تخریب شد و باد چادر مردم را برد و این در حالی بود که مسوول دولتی یعنی رئیس بنیاد مسکن ۴۸ ساعت است که تلفن خود را جواب نمی‌دهد. رفتند و کرمانشاه را تنها گذاشتند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو خطاب به دیگر نمایندگان مجلس گفت: ما نمی‌خواهیم به چنین قانونی رای بدهید. ما گدا نیستیم. ما می‌خواهیم حق قانون اساسی‌مان را بگیریم. خواهش من این است که به این طرح رای ندهید.

فلاحت‌پیشه همچنین خطاب به رئیس جلسه گفت: من اخطار قانون اساسی دارم. دولت تعهد داده، رهبری زحمت کشیده و سخنگوی دولت گفته که برای حل مشکلات زلزله‌زدگان ردیف بودجه تخصیص می‌دهند. بیایید و ردیف بودجه بگذارید. آقای رئیس این طرح را از دستور خارج کنید ما یارانه نمی‌خواهیم ما حقمان را می‌خواهیم.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در واکنش به این اخطار تاکید کرد: اکنون در حال بررسی کلیات این طرح هستیم و ان‌شاءالله زمانی که وارد جزئیات شدیم این مشکلات حل می‌شود و می‌توان در این‌باره بحث کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز