خبرگزاری کار ایران

روزنامه تلگراف انگلیس:

سفر جانسون به ایران، آزمون مهارت‌های او برای عبور از بحران است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۱۲

روزنامه تلگراف سفر جانسون را آزمون خوبی برای توانایی او در هدایت سکان یک وضعیت سیاسی در شرایط طوفانی خواند و نوشت: « تحریم‌های بین المللی به واسطه برجام برداشته شده است اما این توافق نیز به واسطه تصمیم ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای در معرض نابودی قرار دارد. بریتانیا حمایت خود را از برجام اعلام کرده اما بریتانیا هم یکی از کشورهایی است که نگران نفوذ ایران در منطقه است.»

به گزارش ایلنا، روزنامه تلگراف انگلیس نوشت: سفر بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا به ایران برای رایزنی درباره آزادی نازنین زاغری بوده است.

این روزنامه بریتانیایی در گزارش خود با اشاره به سفر امروز (شنبه) بوریس جانسون به ایران، این سفر را به منظور رایزنی برای آزادی نازنین زاغری متهم ایرانی-بریتانیایی که چندی پیش به دو سال زندان به جرم جاسوسی محکوم شده است، خواند .

در این گزارش گفته شده، سفر جانسون سومین سفر وزیر خارجه بریتانیا به ایران در ۱۴ سال گذشته بوده است و در حالی رخ داده که تنش‌های تاریخی، منطقه‌ای و دوجانبه میان دو کشور در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد. جانسون در این سفر با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار داشته و فردا (یکشنبه) با رییس‌جمهور ایران حسن روحانی دیدار خواهد داشت.

این روزنامه بریتانیایی به بیانیه وزارت خارجه ایران نیز اشاره کرده و نوشت: «در بیانیه وزارت خارجه گفته شده در دیدار دوجانبه میان وزرای خارجه در خصوص مسائل متعددی از جمله مسائل اقتصادی و بانکی و روابط تجاری گفت‌وگو شده است.»

در این روزنامه همچنین به بخش‌هایی از بیانیه وزارت خارجه اشاره شده که از قول وزیر خارجه بریتانیا گفته شده برجام برای انگلیس بسیار با ارزش است و او بر ادامه تعهد این کشور به برجام تاکید کرده است.

تلگراف تاکید کرده که بوریس جانسون با خبرنگاران صحبتی نداشته و در ادامه نوشت: «وزیر خارجه بریتانیا چندی پیش وعده داد که از هیچ اقدامی برای آزادی نازنین زاغری کوتاهی نکند.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، بوریس جانسون قرار است در این دیدارها در تهران، درخواست آزادی زندانی دو تابعیتی ایرانی- بریتانیایی را به دلایل بشردوستانه به ایران منتقل کند.

اظهارات جانسون ماه گذشته زمانی که اعلام کرد زاغری در ایران مشغول به آموزش روزنامه‌نگاری بوده است منجر به یک جنجال دیپلماتیک شد. پس از این اظهارات گفته شد که در واقع زاغری برای کار به ایران سفر نکرده بود بلکه برای دیدن اقوام خود در تعطیلات به این کشور رفته بود اما همین صحبت‌های جانسون شرایط زاغری را بدتر کرده است.

بر اساس ادعای این روزنامه بریتانیایی، بنیاد تامسون رویترز که یک سازمان خیریه مستقل است، تایید کرده که زاغری تنها برای تعطیلات به ایران سفر کرده و این سفر برای آموزش روزنامه‌نگاری نبوده است.

به گزارش تلگراف، جانسون برای این گفته‌های خود معذرت‌خواهی و تایید کرده که سفر زاغری یک سفر تفریحی بوده است.

تلگراف سفر جانسون را آزمون خوبی برای توانایی او در هدایت سکان یک وضعیت سیاسی در شرایط طوفانی خواند و نوشت: « تحریم‌های بین المللی به واسطه برجام برداشته شده است اما این توافق نیز به واسطه تصمیم ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای در معرض نابودی قرار دارد.  بریتانیا حمایت خود را از برجام اعلام کرده اما بریتانیا هم یکی از کشورهایی است که نگران نفوذ ایران در منطقه است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز