خبرگزاری کار ایران

صادقی در دانشگاه شریف:

کاری نکرده‌ام که مخل تایید صلاحیتم باشد/ حضور زنان در ورزشگاه‌ها را از وزیر ورزش پیگیری می‌کنیم

کد خبر : ۵۶۸۱۷۱

نماینده مردم تهران گفت: نماینده‌ فارغ از دغدغه تایید صلاحیت باید به وظایف نمایدگی بپردازد. من تا به حال کاری نکردم که مخل تایید صلاحیت من باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صادقی در مراسم روز دانشجو دانشگاه شریف گفت: دانشجو به معنی واقعی شهید و شاهد و ناظر تحولات جامعه است.

نماینده مردم تهران در ارزیابی عملکرد فراکسیون امید اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد فراکسیون امید را بررسی کنیم باید در زوایای مختلف بحث کنیم. فراکسیون و مجموعه اصلاح‌طلبان در دوره‌ای به مجلس آمدند که ۱۲  سال در مجلس در اقلیت بودند و با وجود تمام محدودیت‌ها و فیلتر ها کار را شروع کردیم.

وی با طرح این پرسش که اول باید ببینیم مجلس تاکنون چگونه کار کرده‌ است، گفت: به هرحال محدودیت‌ها فراوان است و نهادهای موازی قانونگذاری وجود دارد محدودیت‌های دیگری است.

صادقی تاکید کرد: تا کنون مجلس در تعیین نظار خوب عمل کرده‌است. مثلا در نظارت بر احزاب و مطبوعات اشخاصی تعیین شدند. از سوی دیگر نمایندگان در کمیسیون تخصصی عملکرد خوبی دارند که کمتر رسانه‌ای شده است.

وی به جلسه رای اعتماد به وزرای دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: عملکرد نمایندگان در رای اعتماد به وزرا خوب بود. سه وزیر که در دوره قبل سخت رای گرفتند در این مجلس با کار فراکسیون رای اعتماد گرفتند. گفتمان اصلاح‌طلبی از تریبون مجلس شنیده می‌شود. به طور مثال در بعضی مسائل حساس مثل حصر با یک کار منسجم کار شروع کردند و به نتایج خوبی رسیده‌اند. ما در انتخابات برنامه‌ای جامع در پنج حوزه ارائه کردیم و برنامه فراکسیون این است که این موارد را عملیاتی کند.

صادقی درباره اقدام خلاف شان یکی از اساتید دانشگاه شریف گفت: در جریان این اتفاق هستم و جای خوشحالی دارد که این خانم بعد از این اتفاق سریعا بیان کرد. دانشگاه شدیدترین مجازات در نظر گرفت که  اخراج  است، اما مجمع در دانشگاه علامه حکم داده که این استاد یک سال و نیم تعلیق شده و تا جایی که اطلاع دارم این استاد برنگشته است. با قائم مقام وزیر صحبت کردم. ظاهرا بنا نیست ایشان نقش استاد داشته باشند و قرار است در بخش پژوهشی باشند. خوشحالم که دانشجویان سکوت نکرده‌اند .

وی در خصوص انتخاب وزیر علوم گفت: من بارها مخالفت خود را درباره فرآیند معرفی وزیر علوم اعلام کرده‌ام و هنگامی که ثبت نام کردم می خواستم این را با صدای بلند بگویم. من هم دیدگاه انتقادی داشتم تا جلساتی با دانشجویان، خود آقای غلامی، آقایان نیلی منفرد و فرجی دانا گذاشتیم و اگر ایشان گزینه اول نبود اما در لیست حضور داشتند و گزینه گزینه های ما بود.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: وزیر علوم تا این لحظه فراتر از انتظارات ما ظاهر شده و آقای فرجی دانا گفتند زمانی که آقای غلامی رئیس دانشگاه بوعلی همدان بود این دانشگاه را از خاک بلند کرد.

صادقی در خصوص بحث حضور زنان در ورزشگاه و اظهارت اخیرش گفت: متاسفانه تنها بخشی از حرف‌های من منتشر شد. من در دانشگاه گیلان گفتم که حقوق زنان فراتر از ورود به ورزشگاه است و اگر نگرش‌های ما به زنان اصلاح نشود، شاید ضربات جبران ناپذیری زده شود. ما باید به حقوق اصلی زنان بپردازیم. در فراکسیون زنان در این مورد بحث شده است و ما از وزیر ورزش پیگیر هستیم. نباید مسئله جوری مطرح شود که بگویند اصلاح‌طلبان شکمشان سیر است و دنبال مسائلی هستند که اولویت نیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از نمایندگان مجلس بخاطر تایید صلاحیت حرف نمی‌زنند گفت: نماینده‌ فارغ از دغدغه تایید صلاحیت باید به وظایف نمایدگی بپردازد من تا به حال کاری نکردم که مخل تایید صلاحیت من باشد

صادقی در خصوص عملکرد فراکسیون امید و مقایسه آن با مجلس ششم گفت: اگر بخواهیم مجلس دهم با مجلس ششم را مقایسه کنیم باید بگویم مجلس ششم با دولت اصلاحات همراه بود و این مجلس چنین امکانی ندارد.

وی در خصوص کاهش بودجه دانشگاه‌ها و خودکفا شدن آنان گفت: دانشگاه می تواند محل ثروت باشد و می تواند در آن کارآفرینی صورت بگیرد. پیام وزیر علوم این بود که دانشگاه می‌تواند ثروت آفرینی کند. بودجه‌ای که تصویب می‌شود ما برای تخصیص آن مشکل داریم. اگر صرفه جویی، اولویت بندی و یا فساد کمتر شود می‌توان به دانشجویان کمک کنیم.

صادقی راجع مشکلات دانشگاه صنعت نفت گفت: موضوع دانشگاه صنعت نفت به وزارت نفت برمی‌گردد و تعهدی دارد که فارغ‌التحصیلان را به کار بگیرد. وزیر نفت موقع رای اعتماد گفت ما آنقدر جذب احتیاج نداریم و امکانش هم نیست. این هفته در کمیسیون آموزش مساله را پیگیری می‌کنم و شخصا معتقدم وزارت نفت باید به تعهدهای خود عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز