خبرگزاری کار ایران

رحیمی مطرح کرد؛

نحوه تهیه گزارش‌های شش‌ماهه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره روند اجرای برجام / بازدید از سایت نطنز در برنامه هفته آینده کمیسیون

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۹۷

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح روند تهیه گزارش‌های شش‌ماهه این کمیسیون درباره روند اجرای برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در یادداشتی کوتاه به بیان توضیحاتی درخصوص بازدید هفته آینده اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت هسته‌ای نطنز پرداخت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در این رابطه نوشت: تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته آینده بازدیدی از سایت هسته‌ای نطنز خواهند داشت. بازدیدهای میدانی از تاسیسات و سایت‌های هسته‌ای کشور بخشی از فرایند کمیسیون امنیت ملی برای تهیه گزارش‌های شش‌ماهه وضعیت اجرای برجام است.

وی با بیان این‌که تا کنون ۳ گزارش شش‌ماهه از وضعیت اجرای برجام توسط کمیسیون امنیت به مجلس ارائه شده است، خاطرنشان کرد: گزارش‌های سه‌ماهه وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت و همچنین گزارش‌های دریافت‌شده از دستگاه‌های ذی‌ربط مانند سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی به‌انضمام بازدیدهای میدانی از اماکن و تاسیسات هسته‌ای کشور، مبنای تنظیم گزارش‌های شس‌ماهه کمیسیون امنیت ملی به مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: بررسی گزارش‌های دریافتی و همچنین تهیه پیش‌نویس گزارش‌های شش‌ماهه در کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انجام می‌گیرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که اکثر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کمیته هسته‌ای عضویت دارند، یادآور شد: تاکنون هفت گزارش سه‌ماهه توسط وزارت امور خارجه درخصوص وضعیت اجرای برجام، در زمان‌های مقرر و بدون تاخیر به کمیسیون امنیت ملی ارسال شده است.

رحیمی در پایان اعلام کرد: این گزارش‌ها براساس فرایند و تکالیف مندرج در قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، تهیه و تنظیم و به مجلس ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز