خبرگزاری کار ایران

فولادگر:

روند اجرای قانون اصل ۴۴ باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۲۹۶

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ پیشنهادات مرتبط برای اصلاح روند اجرای این قانون را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از ایراد نظرات نمایندگان پیرامون گزارش نظارتی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به پیشنهادات نهایی اشاره کرد و گفت: گزارش در خصوص دستگاه های اجرایی و کارشناسان تهیه شده که به موارد متعددی پرداخته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این گزارش تاکید شده سیاست های اصل ۴۴ تنها به واگذاری و خصوصی سازی مرتبط نیست، متاسفانه بخش هایی همچون توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی و کاهش تصدی گری دولت و مواردی در ارتباط با شورای رقابت بسیار کمرنگ و در مواردی از آن غفلت شده است.

وی افزود: با توجه به تعدد موضوعات مورد بررسی پیشنهادات در سه بخش قابل طرح است، در بخش نخست با توجه به استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون موضوع اعمال ماده ۲۳۶ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مواردی مطرح شده است، در بخش دوم پیشنهاداتی برای اصلاح روند اجرایی و بخشنامه ها و مصوبات دولت و شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح شده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ادامه داد: در بخش سوم پیشنهادات اصلاحات قانونی مطرح شده که ساماندهی سهام عدالت، اصلاح در جهت افزایش سقف سهم اشخاص حقیقی و حقوقی از تملک سهام بانک های خصوصی و اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و پیگیری ارسال لایحه توسط دولت یا طرح توسط نمایندگان در حوزه های مرتبط آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز