خبرگزاری کار ایران

ظریف:

مناطق آزاد می‌تواند فرصت افزایش همکاری‌ها میان ایران و ارمنستان مهیا کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۰۳۸

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار کارن کاراپتیان نخست‌وزیر ارمنستان گفت: برای مناسبات با ایران اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و علاقمندیم همکاری‌ها در خصوص انرژی و سایر موضوعات اقتصادی و همکاری در مناطق آزاد ارمنستان و ایران را افزایش دهیم. روند صادرات و واردات دو کشور رو به افزایش است و ما آمادگی داریم که شرکت‌های ایرانی بتوانند از طریق ارمنستان از منافع اتحادیه اوراسیا بهره‌مند شوند. برای انجام طرح‌های ترانزیتی نیز آمادگی داریم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تشکر از ارسال پیام‌های تسلیت در حادثه زلزله کرمانشاه توسط مقامات ارمنی اظهار داشت: مناسبات اقتصادی دو کشور باید بیش از پیش افزایش یابد. مناطق آزاد می‌توانند این فرصت را برای افزایش همکاری‌ها مهیا نمایند. ایشان همچنین بر لزوم رفع آلودگی رودخانه ارس تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور هیات اقتصادی همراه تصریح کرد: شرکت‌های حاضر در همایش تجاری از بهترین‌ها هستند و آمادگی دارند تا همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری را بیش از پیش گسترش دهند.

نخست‌وزیر ارمنستان درخصوص رفع آلودگی ارس خاطرنشان کرد: گروه کاری رفع آلودگی رودخانه ارس در این خصوص اقداماتی انجام داده که گزارش آن را در نشست کمیسیون مشترک اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز