خبرگزاری کار ایران

خدری در گفت‌وگو با ایلنا:

وعده‌ها و شعارهای روحانی را مطالبه می‌کنیم/ تعامل دولت و فراکسیون امید باید دوطرفه باشد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۸۴

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه فراکسیون امید تعامل و حمایت از دولت تحت هر شرایطی است البته ما انتقاداتی هم داریم و معتقد هستیم که تعامل باید طرفینی باشد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ارزیابی‌اش از عملکرد حسن روحانی بعد از آغاز به کار دولت دوازدهم گفت: دولت آقای روحانی حدود سه، چهار ماه است که کار خود را آغاز کرده است و به نظرم برای ارزیابی دولت باید به ایشان مهلتی یکساله داد.

وعده‌ها و شعارهای روحانی را از وی مورد مطالبه قرار می‌دهیم

وی با بیان اینکه ما وعده‌ها و شعارهایی را که آقای روحانی در ایام انتخابات مطرح کرد و بر آن اساس رای آورد را حتما مطالبه خواهیم کرد، اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حتما آن وعده‌ها و شعارها را مورد پیگیری قرار داده و از ایشان مورد مطالبه قرار خواهیم کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس ادامه داد:‌ آقای روحانی در مورد وزرا افراد معتدلی را معرفی کردند و ما امیدوار هستیم ایشان از افراد معتدل و اصلاح‌طلب در سایر مناصب دیگر هم استفاده کند.

تعامل دولت و فراکسیون امید باید طرفینی باشد

خدری در پاسخ به این سوال که فراکسیون امید چه برنامه‌ای برای تعامل با دولت دارد؟ تصریح کرد: برنامه فراکسیون امید تعامل و حمایت از دولت تحت هر شرایطی است البته ما انتقاداتی هم داریم و معتقد هستیم که تعامل باید طرفینی باشد یعنی باید دید دولت نسبت به فراکسیون امید چه نگاهی دارد مگرنه حمایت تحت هر شرایطی اشتباه است.

عملکرد فراکسیون امید براساس انتظارات مردم نبوده است

وی با اشاره به عملکرد فراکسیون امید خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد فراکسیون امید در این مدت نیز براساس انتظارات مردم نبوده است هرچند که توقعات فزاینده‌ای نیز نسبت به این فراکسیون وجود دارد. با این حال، درخصوص مسائل اجتماعی و بسیاری از حوزه‌های دیگر مردم از ما انتظار دارند. مثلا در موضوع پدیده شاندیز، زن و بچه مردم به مدت ۱۰ روز در خیابان تحصن کردند تا به حقشان برسند اما ما چه اقداماتی کردیم.

باید سعی کنیم بیشتر در مجلس تاثیرگذاری داشته باشیم

این عضو کمیسیون انرژی افزود: مطالبات اجتماعی از فراکسیون امید بیشتر از اینهاست و ما باید سعی کنیم بیشتر در مجلس تاثیرگذاری داشته باشیم.

اکثریت را در مجلس نداریم/ موضع‌گیری‌هایمان باید شفاف‌تر و تلاش‌هایمان بیشتر شود

خدری در پاسخ به این سوال که چه دلیل موجب کاهش اثرگذاری فراکسیون امید شده است؟ ابراز داشت: بسیاری از افراد با لیست امید وارد مجلس شدند اما حتی یک جلسه نیز در فراکسیون امید شرکت نکردند. هم‌اینک تعداد اعضای فراکسیون امید به گونه‌ای نیست که بگوییم اکثریت را در مجلس داریم اما موضع‌گیری‌هایمان باید شفاف‌تر و تلاش‌هایمان بیشتر شود هرچند که ممکن است آن تلاش منتج به نتیجه نشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز