خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار رییس‌جمهور گینه استوایی:

هیات‌های رسمی برای شناسایی بسترهای همکاری می‌تواند به توسعه مناسبات منجر شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۸۲

معاون اول رییس‌جمهور بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر میان کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر‌ امروز به وقت محلی، در‌ حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دیدار رییس‌جمهور‌ گینه استوایی بر تقویت همکاری دو کشور در‌چارچوب کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و گینه استوایی علاوه بر گاز از ظرفیت‌های بی‌شماری برای توسعه مناسبات برخوردارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با استقبال از برگزاری اجلاس آتی سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه استوایی اظهار داشت: ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گاز، آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه صنعتی و علمی به ویژه بخش انرژی در اختیار گینه استوایی قرار دهد.

جهانگیری با بیان اینکه تبادل هیات‌های رسمی برای شناسایی بسترهای همکاری می‌تواند به توسعه مناسبات منجر شود، تصریح کرد: آمادگی داریم برای توسعه گینه استوایی در کنار شما باشیم و نیازهای خود را از طریق شما تامین کنیم.

رییس‌جمهور گینه استوایی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشبرد اهداف کشورهای صادرکننده گاز در چهارمین اجلاس، خاطرنشان کرد: ایران در طول سال‌هایی که از تاسیس این سازمان می‌گذرد نقش موثری در تحقق اهداف سازمان ایفا کرده است.

وی افزود: از حمایت ایران برای میزبانی گینه استوایی برای پنجمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز قدردانی می‌کنم.

تئودور اوبیانگ با اشاره به علاقه‌مندی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌ها ابراز  داشت: ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌هایی نظیر گاز، مناسبات خود را بیش از گذشته در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی برای توسعه و نیز مقابله با هژمونی امپریالیسم نیازمند حمایت کشورهای انقلابی و پیشرفته نظیر ایران هستند، خواستار برقراری رابطه برد - برد با ایران در جهت تامین منافع دو ملت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز