خبرگزاری کار ایران

عبدالله نوری:

نمی‌شود ‌جوانان، زنان و اقلیت‌ها را به ‌خاطر تأمین نظر مخالفان کنار گذارد/ برخی اسلامی شدن را در گروی محدودیت آزادی می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۷۱

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: امروز جریانهایی سعی ‌می‌کنند بین این اسلام و آزادی، تقابل ایجاد کنند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی هرچه بخواهیم ‌اسلامی‌تر شویم، باید ‌آزادی‌های مردم محدودتر شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله نوری در دیدار با اعضای انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، با بیان اینکه با توجه به شرایط پیچیده در منطقه و تهدیداتی که به اشکال ‌گوناگون نسبت به کشور وجود دارد، وحدت و همبستگی همه نیروهای ‌سیاسی حول محور منافع ملی و قانون اساسی، بزرگترین قدرت بازدارنده در مقابل ‌تهدیدات است، گفت: قطعاً رفع حصر و محدودیت‌ها موجب تقویت وحدت ملی خواهد بود.

یک ‌لیست از وعده‌ها و ‌برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور و وزرا تهیه کنید

وی افزود: شما دانشجویان می‌توانید با تشکیل کمیته‌هایی، یک ‌لیست از وعده‌ها و ‌برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور و همچنین برنامه‌هایی که وزرا با ارائه آنها از ‌‌مجلس رأی اعتماد گرفتند را تهیه و بررسی کنید که هریک از این وعده‌ها و برنامه‌ها در ‌چه وضعیتی قرار ‌دارد و به صورت مستمر، این انتظارات را مشفقانه به دولت گوشزد ‌کنید.

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: شما باید پیوسته ‌سوال کنید که تحقق ‌حقوق مردم در قانون اساسی به کجا رسید؟ وعده‌های انتخاباتی ‌درباره زنان، جوانان و اقلیت‌ها چه شد؟ چرا ‌ارتقا مدیریتی زنان در ایران مشکل و مانع ‌دارد؟ 

نمی‌شود ‌جوانان، زنان و اقلیت‌ها را به ‌خاطر تأمین نظر مخالفان کنار گذارد

نوری تاکید کرد: طبیعتاً بسیاری از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده‌اند ‌با این وعده‌ها مخالف بوده‌اند و اگر امروز ‌هم مخالف باشند عجیب نیست اما نمی‌شود ‌جوانان، زنان و اقلیت‌ها که به دلیل همین وعده‌ها به آقای ‌روحانی رای داده‌اند را به ‌خاطر تأمین نظر مخالفان کنار گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: باید به روشنی اعلام شود که ‌ملت، بنا بر تعهداتی که شما داده‌اید به شما رأی داده‌اند ‌و ما پیگیر آن تعهدات هستیم. این ‌مطالبه‌گری مؤثر است و چنانچه مطالبات و تعهدات گوشزد نشود، دولت ‌و منتخبان مردم در مجلس و شوراها، ممکن است ‌تحت تأثیر صدای بلند مخالفان قرار گیرند و چه بسا دچار وادادگی هم بشوند.

جریان‌هایی سعی می‌کنند میان اسلام و آزادی تقابل ایجاد کنند

نوری افزود: مبنای انقلاب ما، هم اسلام بوده است و هم تأمین آزادی‌های مردم. اما ‌هرچه جلوتر آمدیم، جریان‌هایی سعی ‌کردند بین این دو، تقابل ایجاد کنند و امروز هم ‌همان جریان‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی هرچه بخواهیم ‌اسلامی‌تر شویم، باید ‌آزادی‌های مردم محدودتر شود.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت در هر انتخاباتی مانند انتخابات ‌مجلس، ریاست جمهوری و... صرفاً مشارکت در همان ‌انتخابات است و معنای دیگری را ‌نمی‌توان به آن نسبت داد. درباره اصل و نوع هر نظامی هم، چنانچه لازم باشد، باید مشخصاً در همان مورد، انتخابات و همه‌پرسی برگزار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز