خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار رییس‌جمهور بولیوی:

حل موانع بانکی و برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری‌ها، برای توسعه مناسبات ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۶۸

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به سطح عالی روابط سیاسی ایران و بولیوی، بر لزوم توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در دیدار ایوو مورالس رییس‌جمهور بولیوی که در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حل موانع بانکی در جهت ارتقای سطح مناسبات اقتصادی دو کشور گفت: لازم است تلاش برای حل موانع و مسائل بانکی به صورت جدی‌تر از سوی بولیوی پیگیری شود.

 

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و بولیوی می‌‌تواند توسعه مناسبات را تسریع کند، اظهار داشت: باید دو کشور برگزاری کمیسیون همکاری‌ها را برای حل موانع پیشروی گسترش روابط اقتصادی و راهکارهای توسعه مناسبات فیمابین به صورت جدی‌تر دنبال کنند.

جهانگیری همچنین از آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات به بولیوی به خصوص در حوزه فناوری و نانوتکنولوژی و اجرای پروژه‌‌‌های مختلف در این کشور خبر داد.

رییس‌‌جمهور بولیوی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور‌ معاون اول‌ رییس‌جمهور کشورمان در چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز تصریح کرد: دو‌ کشور باید راهکارهای توسعه همکاری‌های فیمابین را از طریق سفرا و وزرای دو کشور‌ بررسی و پیگیری کنند.

ایوو‌ مورالس با اشاره به احداث برخی واحدهای تولیدی لبنی در‌ بولیوی توسط ایران خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی نتایج خوبی را برای بولیوی دربرداشته و ما خواهان توسعه همکاری‌ها در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با اشاره به نیاز کشورش به دانش و فناوری‌های نوین، خواستار برخورداری از تجربیات ایران در حوزه‌های مختلف بخصوص نانوتکنولوژی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز