خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در روسیه:

دیدارهای چهار سال اخیر روسای‌جمهور ایران و روسیه تاثیرگذار بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۵۷

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (جمعه) با رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در محل دومای دولتی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در این دیدار با اشاره به سطح عالی روابط و نیز سطح رایزنی‌ها و ارتباطات بین روسای جمهور دو کشور گفت: در چهار سال گذشته حسن روحانی و ولادیمیر پوتین ۱۲ بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند که این دیدارها بر گسترش همکاری‌های فیمابین در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و... بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن ارتباطات هرچه بیشتر نمایندگان مجلس و فراکسیون‌های احزاب ایران و روسیه، بر برگزاری میزگردها و نشست‌های کارشناسی مربوطه تاکید کرد.

ولادیمیر ژیرنوفسکی نیز در این دیدار با تاکید بر ظرفیت‌های ایران و روسیه برای توسعه هرچه بیشتر روابط، برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در شهر سوچی را در راستای ایجاد ثبات در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت خواند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، راه اندازی کریدور شمال – جنوب را در ارتقای همکاری‌‌های اقتصادی دوجانبه بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد.

رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه با تاکید بر تمایل حزبش بر گسترش روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی و فراکسیون‌های آن، اظهار داشت: گروه نمایندگان دومای دولتی روسیه از حزب لیبرال دموکرات در راستای تحکیم روابط پارلمانی آمادگی سفر به ایران و دیدار با همتایان خود را دارند.

طرفین در این دیدار همچنین برگزاری میزگردها، نشست‌های کارشناسی و همچنین افزایش مراودات گردشگری بین دو کشور را موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور با یکدیگر دانسته و تعمیق هرچه بیشتر روابط بین دولتی و مردمی را از نتایج آن برشمردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز