خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

داعش را آمریکایی‌ها به وجود آوردند/ اسرائیل نافع اصلی درگیری میان مسلمانان

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۴۹۸

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناراحتی اسرائیلی‌ها از سرکوبی داعش تاکید کرد: اکنون آنها به دنبال ایجاد مشکلاتی برای لبنان هستند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی که در استانبول برگزار شد، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی TRT ترکیه ضمن تشکر از میزبانی این کشور، روابط دوجانبه ایران و ترکیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همزمان نشست سوچی در حال برگزاری است که ایران، ترکیه و روسیه نیز در آن حاضر هستند که این امر حاصل افزایش روابط دوستانه است لذا لازم است در کنار روابط سیاسی، روابط اقتصادی نیز افزایش یابد.

تروریست‌های سوریه بعد از شکست داعش در کشورهای دیگر پراکنده می‌شوند

وی با اشاره به تأثیر نشست سوچی در حل بحران سوریه اظهار داشت: کشورها این اراده را پیدا کرده اند تا بحران سوریه را از طریق راه حل سیاسی برطرف کنند که در این زمینه همکاری روسیه، ترکیه و ایران بسیار مثبت بوده و امروز توانسته اند تروریسم را در منطقه از بین ببرند از این رو این مذاکرات شروع خوبی بود که منجر به شکست داعش در عراق و سوریه شد.

رئیس مجل با مهم دانستن آزادسازی سرزمین های تحت تصرف داعش و ضربه جدی که این گروه تروریستی در منطقه خورد، اظهار داشت: البته ممکن است این تروریسم به جاهای دیگر ورود کند چون جنس تروریست‌هایی که در سوریه هستند تروریست‌های مهاجر هستند و ممکن است به جای دیگر بروند و مسأله و مشکلات امنیتی ایجاد کنند لذا در حال حاضر فقط زمین‌های تحت تصرف از آنها باز پس گرفته شد.

هدف آمریکایی‌ها ایجاد درگیری میان مسلمانان به نفع اسرائیل است

لاریجانی آمریکایی‌ها را مسبب اصلی بروز تروریسم در منطقه دانست و تصریح کرد: به تاریخ آمریکایی‌ها بنگرید که طالبان را چه کسی به وجود آورد؛ سابقا در همین زمینه از بی نظیر بوتو سوال شد که چرا طالبان را به وجود آوردید و وی گفت به ما نگویید طالبان را ما به وجود آوردیم چرا که یک مثلث طالبان را به وجود آورد؛ ضلع اصلی آن آمریکا و انگلیس بودند که ایده ایجاد طالبان را دادند، ضلع دیگر عربستان و امارات بودند که کمک مالی کردند و ضلع دیگر پاکستان بود که از نیروهای آن از اینجا جذب شدند.

وی با بیان اینکه داعش را نیز آمریکایی‌ها به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: حتی خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود اعتراف کرد که آمریکایی‌ها داعش را به وجود آورده‌اند البته تصور آنها از به وجود آوردن تروریست‌ها هدف دیگری بود اما در نهایت همواره خودشان گرفتار می‌شوند ضمن اینکه هدف اصلی آنها این است که درگیری میان مسلمانان ایجاد کنند تا اسرائیل استفاده آن را ببرد و امروز اسرائیلی ها از اینکه داعش سرکوب شد خیلی ناراحت هستند و دنبال ایجاد مشکلاتی برای لبنان هستند.

حضور ایران در عراق و سوریه به درخواست دولت‌های این کشورها بود

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند کشورها را نسبت به ارتباط با ایران نگران کنند، ابراز داشت: اکنون که داعش از میان رفته می‌خواهند ماجرای جدیدی درست کنند لذا در حالی به ایران اتهام می‌زنند که ما تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده‌ایم و این آمریکایی‌ها بوده‌اند که همواره کشورها را تهدید می‌کنند در غیر این صورت حضور ما در عراق و سوریه به درخواست دولت‌های آنها و برای مبارزه با تروریسم بود.

لاریجانی تاکید کرد: زمانی که داعش در سوریه ضربه خورد آمریکایی‌‌ها به سراغ ایجاد به هم ریختگی‌های دیگر در منطقه می‌روند از این رو ترکیه و ایران باید مراقبت کنند تا گرفتار مسائل جدیدی نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز