خبرگزاری کار ایران

در اسلو صورت گرفت؛

برگزاری سمینار «فرصت‌های دریانوردی ایران و نروژ» با حضور مقام‌های دو کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۴۸۹

سمینار یک روزه یک روزه «فرصت‌های دریانوردی ایران و نروژ» در اسلو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این سمینار که با سخنان ایگور استرمن قائم مقام وزیر امور خارجه نروژ افتتاح شد، محمد سعیدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، رئیس انجمن مالکان کشتی نروژ و تعدادی از مدیران شرکت‌های نروژی فعال در عرصه کشتیرانی و دریانوردی به بیان زمینه‌های همکاری دو کشور در بخش دریانوردی و کشتیرانی پرداختند.

استرولا هنریکسن رئیس انجمن مالکان کشتی نروژ نیز با تشریح ظرفیت‌ها و ویژگی‌های صنعت دریانوردی نروژ پرداخت.

وی بهره‌گیری از فناوری و تجهیزات مدرن، تخصص و تجربه نروژ در آب‌های عمیق را زمینه‌ساز همکاری در زمینه دریانوردی و کشتیرانی ذکر کرد و گفت: فرصت مناسبی برای توسعه روابط تجاری در کنار سایر حوزه‌ها از جمله نفت و گاز و آبزی‌پروری فراهم آمده است. 

محمد سعیدی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز با تشریح جایگاه استراتژیک ایران در منطقه و مسیر جاده ابریشم، وجود ذخایر نفت و گاز، معادن وسیع، نیروی کار حرفه‌ای و آموزش‌دیده و نیز بخش صنعت و زیرساخت‌های مناسب و نیز بازار بزرگ داخلی و منطقه‌ای را فرصت مناسبی برای کشورهای اروپایی و از جمله نروژ در رابطه با توسعه همکاری در حوزه کشتیرانی و دریایی دانست.

سیروس کیان‌ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش نیز سابقه طولانی همکاری ایران و نروژ در زمینه کشتیرانی را برشمرد و روابط خوب سیاسی دو کشور و برجام را فرصتی مناسبی برای توسعه مناسبات در این بخش دریانوردی ذکر کرد.

وی در ادامه برنامه پنجساله شرکت ملی نفتکش برای نوسازی ناوگان کشتی‌های نفت کش، گسترش ناوگان LPG، رتبه بندی دریانوردی و خدمات فنی کشتیرانی را مورد اشاره قرار داد.

سایر سخنرانان سمینار فرصت‌های دریانوردی ایران و نروژ نیز به موضوعاتی نظیر تسهیل در ارائه تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری، رفع چالش‌های مرتبط با بانک و ضمانت‌های مالی، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در عرصه سوخت کشتی‌ها، ناوبری مدرن و هوشمند شناورهای دریایی، ارائه خدمات دریایی و بندری، آموزش و ارتقا بهره‌وری پرداختند.

در بخش دوم این سمینار نمایندگان شرکت‌های نروژی و ایرانی به صورت دوجانبه پیرامون زمینه‌های فنی و تخصصی همکاری بین طرفین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سمینار «فرصت‌های دریانوردی ایران و نروژ» با استقبال زیاد شرکت‌های نروژی روبرو شد. بیش از یکصد نفر از مدیران شرکت‌ها و فعالان عرصه کشتیرانی و دریانوردی در این سمینار یک روزه شرکت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز