خبرگزاری کار ایران

با حضور روحانی، پوتین و اردوغان؛

اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۹۹۳

اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه بعد ازظهر چهارشنبه به وقت محلی با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در شهر سوچی روسیه آغاز شد.

به گزارش ایلنا، روسای جمهور ایران و ترکیه در بدو ورود به محل برگزاری این نشست از سوی رییس جمهور روسیه مورد استقبال قرار گرفتند.

دکتر روحانی، پوتین و اردوغان پس از گرفتن عکس یادگاری این نشست، در صدر هیات های عالی رتبه مقامات سه کشور، مذاکرات خود را آغاز کردند.

نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی در سوریه برگزار می شود.

همچنین در راستای موفقیت‌های بدست آمده در مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در سوریه، بررسی گام‌های آتی برای ثبات بلند مدت اوضاع در این کشور، در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر سران ایران، روسیه و ترکیه قرار خواهد گرفت.

پیش از این نشست کارشناسان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در تهران و نشست وزرای خارجه سه کشور در آنتالیای ترکیه برگزار شد که در آن دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با یکدیگر در ارتباط با چگونگی ادامه روند نشست‌های آستانه رایزنی و زمینه را برای برگزاری اجلاس سران سه کشور در ارتباط با این موضوع فراهم کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز