خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

راه پیروزی، جز مقاومت و آمادگی نیست/ از هر توطئه‌ای سربلند بیرون خواهیم آمد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۹۶۱

وزیر دفاع تاکید کرد: آماده‌ایم توان دفاعی خود را تقویت کنیم و گوش به کسی نخواهیم داد. آمادگی‌مان را حفظ خواهیم کرد و حرکات دشمن را پایش می‌کنیم و از هر توطئه دیگر سربلند و سرافراز بیرون خواهیم آمد و شرمنده روی شهدا نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم برزگداشت شهدای مدافع حرم که عصر امروز در مصلی امام خمینی برگزار شد، با تبریک شکست گروهک تروریستی داعش و فرارسیدن هفته بسیج گفت: پایان یک عملیات، آغاز و مقطعی برای ورود به یک مرحله دیگر است. تا دشمن است کار و تلاش و جهاد نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بلافاصله با پایان عملیات ما به تحلیل کارمان می‌پردازیم و نگاه می‌کنیم چه شد؟ عبرت‌ها، درس‌ها و آموزه‌ها چه بود؟ اظهار داشت: در منطقه‌ای هستیم که به دلیل شرایط و اهمیت از نظر جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر روز با توطئه‌ای روبرو هستیم. ایجاد داعش اولین توطئه نبود و آخرین آن نیز نخواهد بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه حدود شش سال پیش حرف‌های مختلفی زده می‌شد، تصریح کرد: اولین حرف این بود که داعشی‌ها کسانی هستند که با حکومت مقابله می‌کنند و تلاش این بود که این تروریست‌ها را یک گروه مردمی جا بزنند. باور کردن این مسئله که مورد حمایت امریکا و اسرائیل بودند، سخت بود ولی امروز روشن است ما با یک توطئه برزگی مواجه بودیم و خوشبختانه توانستیم آن را شکست دهیم. این مسئله یک آموزه بزرگ برای کسانی است که مسائل منطقه را نظاره می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: آنهایی که این توطئه بزرگ را طراحی کرده بودند باور نمی‌کردند اولا این توطئه کشف شود و ثانیا محور مقاومت بتواند با سرعت آماده شود و با این توطئه مقابله کند لذا حرف‌هایی را که می‌زدند کدهای خاصی را داشت. اینکه امریکا می‌گفت این اتفاقات چهل سال طول خواهد کشید معنایش برای گروه‌های تروریستی این بود که چهل سال از شما حمایت خواهیم کرد اما به لطف الهی و به لطف خون شهدا و تدابیر رهبری جوانان از همه جا بسیج شدند و ظرف پنج، شش سال طومار این گروه جنایتکار برهم پیچید.

وی افزود: تصور می‌کردند محور مقاومت توان قائق شدن بر این توطئه را ندارد اما غافل بودند که ما مکلف به ادای تکلیف هستیم. مهم نیست چقدر توان داریم مهم پای کار آوردن همه توان‌مان است چراکه خداوند قادر مطلق است و ما این درس را آموختیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه دشمن طراحی کرده بودند یک فتنه دائمی و اختلاف مستمر را میان مسلمانان ایجاد کنند تا هیچ وقت وحدت در میان مسلمانان ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: به برکت مجاهدت رزمندگان محور مقاومت این اتفاق رخ نداد بلکه امروز همه جوانان در این منطقه پرآشوب مشخص شد. دشمنان این منطقه با همه توان به دنبال تفرقه هستند ولی پایه امت واحده گذاشته شد.

حاتمی با تاکید بر اینکه راه پیروزی چیزی جز مقاومت و آمادگی نیست، ابراز داشت: این راه مجرب است. ما امتحان کردیم و جواب خواهد داد. آماده‌ایم توان دفاعی خود را تقویت کنیم و گوش به کسی نخواهیم داد. آمادگی‌مان را حفظ خواهیم کرد و حرکات دشمن را پایش می‌کنیم و از هر توطئه دیگر سربلند و سرافراز بیرون خواهیم آمد و شرمنده روی شهدا نخواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز