خبرگزاری کار ایران

ناصریان مطرح کرد:

۱۳۸ مورد اختیار به استانداری‌ها تفویض شده است/ ابلاغ ساختار فرمانداری‌ها مبتنی بر کار علمی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۹۲

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید دفتر تشکیلات و بهبود روش‌ها و اداره کل منابع انسانی وزارت کشور ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ژاله فرامرزیان مدیرکل سابق و آرزوی موفقیت برای وی در مسئولیت جدید، خلیلی را به عنوان سرپرست جدید این دفتر معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، جواد ناصریان معاون وزیر کشور در این مراسم گفت: تغییر، موضوعی جدایی ناپذیر از نظام اداری است و نظام مدیریتی نیز از این قاعده عام خارج نیست، تغییر سیاست های سازمانی به دلایلی رخ می‌دهد و در این تغییرات که به علت ارتقاء ‌برخی مدیران و استفاده از تجربیات و دانش کارکنان درون سازمانی است، نگاه و سیاست بر این است که آسیبی به حوزه معاونت وارد نشود.

وی ادامه داد: انتخاب آقای خلیلی برای حوزه تشکیلات که سابقه فعالیت و خدمت در این حوزه دارند و با تلفیق تجربیات مکتسبه در حوزه توسعه منابع انسانی استمرار برنامه ها و فعالیت‌های دفتر تشکیلات که بنای آن توسط خانم فرامرزیان آغاز شده پیگیری نمایند، حوزه اداره کل توسعه منابع انسانی و دفتر تشکیلات که در جهت و هم راستا با یکدیگر هستند و بخش دیگر موضوع آموزش است که تلاش می‌شود بحث آموزش نیز برای توانمندسازی که نقش و تأثیر بسزایی دارد تعامل مناسب در این حوزه  ها ایجاد شود.

وی همچنین اظهار داشت: در حوزه اداره کل توسعه منابع انسانی اقدامات خوبی انجام شده و از ابتدای دولت یازدهم سعی برآن داشتیم تا احکام حقوقی کارکنان در وزارت کشور اصلاح و مشاغل اختصاصی تدوین شود و متعاقب آن متناسب با مشاغل  با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی مصرح در قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله موضوع فوق العاده شغل بند ۵ و فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در چارچوب مقررات برای کارکنان وزارت کشور و استانداری‌ها محقق شود.

ناصریان این امر را تحقق یافته عنوان کرد و افزود:  اقداماتی دیگری که با استفاده از توان نیروی انسانی و ارتقاء ‌کارکنان در پست‌های سازمانی و صدور احکام در زمان مقرر که تاریخ اجراء آن بعد از صدور احکام باشد، جلسات کمیته سرمایه انسانی بموقع تشکیل و بروز رسانی شود و انتظار از آقای روشن ضمیر این است که اقدامات گذشته را استمرار داده و بطور جدی پیگیری نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور، ساماندهی نیروی انسانی را از برنامه های در دست اقدام معاونت متبوع خود دانست و گفت: تلاش می‌شود نیروهای شاغل در وزارت کشور متناسب با توانمندی‌های خود بکارگیری و ساماندهی شوند تا ضمن جلوگیری از تراکم نیروها در ستاد و صف، نسبت به استفاده از پست‌های بلاتصدی نیز اقدام شود و همچنین در بلند مدت در راستای توانمندسازی نیروها از روش‌های علمی و افزایش مهارت و دانش در وزارت کشور و شناسایی افراد برای ارتقاء و تأمین سطوح سرپرستی و مدیریتی مورد نیاز این وزارتخانه هستیم تا در یک و نیم سال آینده در پست‌های مختلف بکارگیری شوند.

ناصریان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ‌در حوزه دفتر تشکیلات نیز فعالیت های خوبی انجام شده و از جمله اهتمام برای اصلاح ساختار، تغییر ساختاری که در استانداری‌ها بعد از احیای سازمان مدیریت استان‌ها انجام شده با چالش‌هایی روبرو  بوده تا وضعیت ساختاری تثبیت شود. البته به جمع بندی نهایی نرسیده ایم لیکن اقدامات دفتر تشکیلات و حوزه معاونت در طول دوره چهار ساله قابل دفاع و طرح است.

وی ادامه داد: در رابطه با تفویض اختیارات با تشکیل کارگروه تحول اداری که با عضویت تعدادی از استانداران تشکیل شد و بازخورد مناسب داشته و اتفاق مبارکی که با تلاش کارگروه، تحول بسیار بزرگی در نظام اداری انجام شده است و نتایج آن تفویض ۱۳۸ مصداق تفویض اختیارات دستگاههای اجرایی به واحدهای استانی بوده که مورد تصویب دولت قرار گرفته و بحث تمرکززدایی که حاصل تلاش همکاران و مدیرکل دفتر تشکیلات بعنوان یکی از پروژه های ستاد اقتصاد مقاومتی برای وزارت کشور تعریف شده است و در حال نهایی شدن برای اخذ مجوزهای قانونی است.

ناصریان، اخذ شناسه ملّی اشخاص حقوقی برای وزارت کشور، استانداری‌ها، سازمان‌های تابعه و شهرداری را از اقدامات دیگر انجام شده در راستای بهره‌وری عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله اقدامات بسیار مهمّ، ابلاغ ساختار فرمانداری‌ها است که با یک کار علمی و مبتنی بر دانش ساختار و شرح وظایف فرمانداری‌ها تحقق یافته و برای اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: آقای خلیلی در مأموریت جدید مسئولیت استمرار برنامه های در دست اجرا و فعالیت‌هایی که در کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه ساختار و تشکیلات و بهبود روش‌ها باید انجام شود را بر عهده دارد. 

در این مراسم خلیلی گزارشی از عملکرد چهار ساله خود در حوزه اداره کل توسعه منابع انسانی ارائه کرد و اظهار داشت: این  توفیقات، مرهون حمایت‌های کارکنان و تدابیر اتخاذ شده مدیریتی معاون توسعه مدیریت و منابع است که در اهمیت و حساسیت خدمت‌رسانی در وزارت کشور بوده است.

در ادامه، اکبر روشن ضمیر به عنوان سرپرست جدید اداره کل توسعه منابع انسانی وزارت کشور معرفی و از خدمات آقای علی خلیلی مدیرکل سابق این اداره قدردانی کرد.

گفتنی است ژاله فرامرزیان با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه منصوب و مشغول به کار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز