خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولان در اتاق‌های دربسته تصمیمات غیرکارشناسی نگیرند/روحانی شعارهای اصلاح‌طلبانه داده و باید به آن‌ها عمل کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۷۹

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: من از مسئولان و تصمیم‌گیران تقاضا می‌کنم در اتاق‌های دربسته تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی نگیرند که به ضرر خودشان، منافع و مصالح کشور است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره محدودیت‌هایی که در مورد سیدمحمد خاتمی اعمال می‌شود با بیان اینکه یک تصور غلط در برخی از مسئولان‌ ما به وجود آمده که فکر می‌کنند با محدود کردن اشخاص می‌توانند آنان را از خاطره مردم پاک کنند،‌ گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند با محدود کردن افراد آنها را کوچک می‌کنند در حالی که این مساله به خوبی روشن است؛ وقتی کسی را تحت فشار قرار می‌دهیم در واقع به او ظلم می‌کنیم که همین امر باعث می‌شود محبوبیت آنان افزایش پیدا کند.

خاتمی به خاطر اعمال محدودیت‌هاست که محبوبیتش افزایش پیدا کرده است

وی ادامه داد: آقایان تلاش می‌کنند که این افراد را محدود کنند اما در واقع باعث محبوبیت آنان بیشتر می‌شوند. آقای خاتمی چه زمانی این چنین بین مردم محبوب بود؟ به خاطر همین اعمال محدودیت‌ها است که محبوبیتش افزایش پیدا کرده و بین مردم عزیز است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: از زمانی که خاتمی را ممنوع التصویر کردند محبوبیش چندین برابر شد و اگر ملاقات‌های او را محدود کنند، باز هم محبوبیتش افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: من از مسئولان و تصمیم گیران تقاضا می‌کنم در اتاق‌های دربسته تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی نگیرند که به ضرر خودشان، منافع و مصالح کشور است.

منتجب‌نیا درباره اظهارات اخیر رئیس شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اینکه درخواست ملاقات‌هایی که جدیدا با محصوران صورت می‌گیرد از سوی خود آنان مطرح شده است، گفت: من جزئیات تصمیمات شورای امنیت ملی را نمی‌دانم اما آنچه را که شنیده‌ام این بود این شورا تصمیم گرفت چند نفر از این آقایان بتوانند به تناوب ملاقات‌هایی داشته باشند.

وی ادامه داد: مثلا با آقای دوستی تماس گرفتند؛  قبل از ملاقات هم جلسه‌ای با وی داشتند بعد هم ساعت ملاقات را اعلام کردند و به ایشان گفتند مجاز هستند با آقای کروبی دیدار داشته باشند، بعید می‌دانم آقای کروبی درخواست چنین دیدارهایی را داشته باشند.

منتجب‌نیا با اشاره به اینکه شورای امنیت ملی اجازه ملاقات با محصورین را داده است، گفت من نشنیدم که آقای کروبی درخواست ملاقات با دوستانش را داشته باشد، هفت سال است که او از دوستانش جدا شده ما که خودمان با ایشان رفاقت ۵۰ ساله داریم چندین سال است ایشان را ندیده‌ایم و واقعا دلتنگ ایشان هستیم.

باید لغت‌نامه‌ای تهیه کنیم که واژه حصر را تعریف کند

وی در پاسخ به این سوال که شمخانی گفته‌ ما واژه‌ای به نام حصر در ادبیات سیاسی نداریم، گفت: باید یک لغت‌نامه‌ای را تهیه کنیم که واژه حصر را تعریف کند؛ آنچه که از حصر در فرهنگ سیاسی و اجتماعی مطرح است، همین محدودیت‌هایی است که وجود دارد.

منتجب‌نیا ادامه داد: ممکن است ما تاریخ را تحریف کنیم اما نمی‌توانیم لغات را تحریف کنیم. این کار درستی نیست عرف ما می‌گوید هفت سال است آقایان در حصر هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: من که جزء نزدیک‌ترین افراد به آقای کروبی هستم در حال حاضر هفت سال است که اجازه نمی‌دهند ۲ دقیقه همدیگر را ببینیم آقای شمخانی به جای این صحبت‌ها تلاش کند مشکل را از میان بردارد اگر ما نمی‌توانیم مساله‌ای را حل کنیم نباید صورت مسئله را پاک کنیم.

منتجب‌نیا افزود: مثل این است که بگوییم ما زندان نداریم و یا در مجامع بین‌المللی بگوییم که زندانی سیاسی نداریم آن وقت لیستی از افراد تهیه کنیم و بگوییم این‌ها زندانی سیاسی هستند!

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود روحانی قصد بازگشت به پایگاه اصولگرایی خود را دارد، گفت: دو مساله وجود دارد؛ نخست جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو و سپس شخصیت خود آقای روحانی. رای اعتماد مجلس به این معنا نیست که آقای روحانی به سمت اصولگرایان گرایش پیدا کرده است؛ چون آقای اردکانیان اصلاح‌طلب و  وزیر آقای خاتمی بودند و یا اگر آقای غلامی اگر اصلاح‌طلب نیست اصولگرا هم نیستند و این بدان معناست که روحانی این افراد را تحمیل نکرده است.

 آن زمان هم گفتم نباید چک سفید امضا به روحانی بدهیم

وی تاکید کرد: چنین اتفاقی نشانه ناکارآمدی شوای عالی سیاست‌گذاری است که محصولش فراکسیون امید در مجلس و شورای شهر است. صحیح بود این کار بر اساس یک کار کارشناسی صورت گیرد و وقتی گفتند احزاب کنار بروند و شخصیت‌های کاریزماتیک تصمیم بگیرند، نتیجه‌اش همین می‌شود.

منتجب‌نیا در ادامه با بیان اینکه روحانی نه سمت راست رفته است و نه چپ گفت: رئیس‌جمهور شخصیت مستقلی دارد البته دارای نقاط ضعف و قوتی است. اصلاح‌طلبان ایشان را روی کار آوردند و از وی دفاع کردند روحانی شعارهای اصلاح طلبانه داده و باید به آن‌ها عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان هم گفتم نباید چک سفید امضا بدهیم باید با روحانی صحبت کنیم در حال حاضر هم می‌گویم نه تخریب روحانی و نه تقویت بدون چون و چرای او. ما باید با منطق و استدلال دنبال مطالبات خودمان از رئیس‌جمهوری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز