خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در بدو ورود به استانبول:

کمر داعش در منطقه شکست / ایران، ترکیه و روسیه برای حل مشکلات منطقه مکمل هم هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۴۶

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های مجمع مجالس آسیایی گفت: این مجمع رفته‌رفته به سمت نقش‌آفرینی در حوزه اقتصادی و رفع مرافعات منطقه و آسیا پیش می‌رود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که صبح امروز در راس هیاتی برای حضور در دهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرد، در بدو ورود خود به فرودگاه بین‌المللی آتاتورک با حضور در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: مجمع بین‌المجالس آسیایی در جایگاهی است که بیش از ۴۰ کشور عضو آن بوده و ظرفیت خوبی دارد؛ چراکه کشورهایی دارای قدرت اقتصادی همچون چین و هند عضو آن هستند.

بین‌المجالس رفته‌رفته به سمت نقش‌آفرینی در حوزه اقتصادی و رفع مرافعات پیش می‌رود

او در ادامه با اشاره به ضعف‌های مجمع بین‌المجالس آسیایی گفت: ساختار حکومت‌ها در آسیا یک شکل نیست و ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد اما کشورها رفته‌رفته به سمت نقش‌آفرینی در حوزه اقتصادی و رفع مرافعاتی که پیش می‌آید، حرکت می‌کنند؛ گرچه شاید تاثیر چندانی از آن دیده نشده باشد اما گفت‌وگوها در این زمینه در حال شکل‌گیری است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه به دلایل مختلفی به‌خاطر کشورهای بزرگ تنوع در تصمیم‌گیری دارند، عنوان کرد: از این‌رو حل برخی ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه طولانی شده است؛ از جمله مسائل تروریسم که چند دهه است گرفتاری آن دامن‌گیر منطقه شده است.

کمر داعش در منطقه شکست

لاریجانی ادامه داد: درحال حاضر کمر داعش در منطقه شکسته شده و ظرفیت‌های خوبی در منطقه وجود دارد که علی‌رغم حمایت‌های آمریکا می‌توانند مقاومت کنند تا ماجراها ختم می‌شود که این پیروزی‌ها با ارزش است.

رییس قوه مقننه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نشست سوچی، این نشست را نقطه عطفی در منطقه دانست و گفت: بعد از گذشت چند سال از ماجراجویی‌ها در عراق برخی کشورها در صف مقدم مبارزه با تروریسم ایستادند و اکنون ایران، ترکیه و روسیه جمعه خوب و مکملی هستند که اگر آن را دنبال کنند می‌توانند نقش‌آفرینی مهم‌ترین در آسیا داشته باشند؛ چراکه کاری که این کشور در سوریه کردند آن را به سمت آرامش و تروریست‌ها را تا حد زیادی از بین برد حالا نوبت ایجاد ثبات در منطقه است که اجلاس سوچی با هدف تثبیت شرایط سوریه برگزار شده و بسیار مهم است.

سازمان ملل تاکنون کار مهمی در عرصه بین‌المللی نکرده است

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه درخصوص برخی ضعف‌های مجامع بین‌المللی عنوان کرد: عکس انتظارات باید با شرایط موجود تنظیم شود و باید دید سازمان ملل تا کنون چه کار مهمی در عرصه بین‌المللی و مبارزه با مشکلات مردم دنیا انجام داده است؛ در حالی که شاهد گرفتاری‌ها در همه مجامع هستیم و حل بسیاری از مسائل صرفاً به قدرت‌ها بستگی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، لاریجانی در پایان با بیان اینکه انتظارات باید در حد معقولی سامان داده شود، خاطرنشان کرد: اجلاس‌ها تاکنون نتوانسته‌اند جایگزین مسائل مهم شوند اما آرام آرام ظرفیت‌ها از حالت بالقوه به بالفعل در حال نزدیک شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز