خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بخش مدیریت کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا:

درهای اتحادیه اروپا به روی دانشمندان هسته‌ای برای انتقال تجربیات باز است

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۳۹

مدیرکل بخش مدیریت کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا تاکید کرد: درهای اتحادیه اروپا به روی دانشمندان هسته‌ای برای انتقال تجربیات باز است.

به گزارش ایلنا، دومینیک ریستوری در دومین سمینار همکاری‌های هسته‌ای، پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها در اصفهان با اشاره به تاکید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران گفت: روابط ایران و اتحادیه اروپا در حال گسترش است و این اتحادیه تلاش می‌کند تجربه‌های خود در مورد انرژی ایمن هسته‌ای را به ایران منتقل کند.

وی با بیان اینکه متخصصان ایرانی از آزمایشگاهای هسته‌ای هلند و بلژیک بازدید داشته‌اند، اظهار داشت: درهای اتحادیه اروپا به روی دانشمندان هسته‌ای برای انتقال تجربیات باز است. 

مدیرکل بخش مدیریت کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه این سمینار نقطه آغاز افزایش همکاری‌های دو طرفه است، تصریح کرد: امیدوارم برگزاری سمینار سوم با دستاوردهای خوبی اجرا شود. ایران نیز می‌تواند داوطلبانه بخشی از این سمینار را اجرا کند.

ریستوری با بیان اینکه اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تمام استانداردهای ایمنی را رعایت کند، خاطرنشان کرد: امروز انرژی هسته‌ای بیشتر از ۲۶ درصد برق اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. این اتحادیه گام‌های موثری در زمینه پسماندهای سوخت هسته‌ای برداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز