خبرگزاری کار ایران

رضا ضراب در جلسه رسیدگی به اتهاماتش حاضر نشد/ انتخاب هیات منصفه دادگاه به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۳۸

با حاضر نشدن رضا ضراب در جلسه دادگاه روز گذشته( دوشنبه)، انتخاب هیات منصفه برای رسیدگی به پرونده این متهم ایرانی - ترکیه‌ای به اتهام کمک به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به تعویق افتاد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اسپوکسمن آمریکا، یک قاضی آمریکایی انتخاب هیات منصفه دادگاه رضا ضراب برای رسیدگی به اتهام کمک به ایران جهت دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا را به تعویق انداخت. این تصمیم بعد از آنکه متهم پرونده روز دوشنبه در دادگاه حاضر نشد، اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه دولت ترکیه دادگاه رضا ضراب را یک توطئه خواند.

«بزداگ» معاون نخست وزیر ترکیه، از ضراب به عنوان گروگان امریکایی‌ها نام برد که او را مجبور کرده‌اند علیه ترکیه شهادت دهد، اما ضراب در دادگاه روز دوشنبه حاضر نشده است.

وی در اقدامات پیش از دادرسی که هفته‌ها در جریان داشت هم شرکت نکرده بود.

«بنجامین برفمن» وکیل ضراب از اظهارنظر درباره هر موضوعی که به موکلش مرتبط باشد، سر باز زده است.

به گزارش این پایگاه خبری، «ریچارد برمن» قاضی دادگاه فدرال منهتن روز دوشنبه قبل از انتخاب هیات منصفهجلسه یک ساعته‌ای پشت درهای بسته با حضور وکلای ضراب و وکلای معاون محمدهاکان آتیلا معاون مدیرعامل هالک بانک ترکیه  داشت. وی بعد از این جلسه، انتخاب هیات منصفه را برای مدت یک هفته به تعویق انداخت و در مورد علت این تصمیم چیزی نگفت. وکلای پرونده هم درمورد این مساله خارج از دادگاه توضیحی نداده‌اند.

«ویکتور روکو» یکی وکلای آتیلا خارج از دادگاه به خبرنگاران گفته که این جلسه به تعویق افتاده و ما نمی‌توانیم توضیح بیشتری بدهیم چراکه این یک مساله محرمانه است.

به گزارش این پایگاه خبری، بازپرسان پرونده بدون صحبت با خبرنگاران دادگاه را ترک کرده‌اند. سخنگوی بازپرسان هم از پاسخ به سوالات خبرنگاران سرباز زده است.

بر اساس این گزارش، ضراب اوایل امسال «ردولف جیولیانی» شهردار سابق نیویورک و «میکاییل موکاسی» دادستان کل اسبق آمریکا را استخدام کرده بود تا تلاش‌های دیپلماتیکی جهت حل و فصل پرونده او داشته باشند.

«رجب طیب اردوغان» بارها از آمریکا درخواست آزادی ضراب را داشته است. همزمان با این تحولات، اداره زندان‌های آمریکا در وبسایت خود گزارشی منتشر کرده که بر اساس این گزارش، ضراب هشتم نوامبر از زندان آزاد شده است. این در حالی است که به گفته بازپرسان پرونده، ضراب هنوز در زندان فدرال است اما آنها به محل زندان او اشاره‌ای نکرده‌اند.

قاضی «برمن» از پاسخ به هر سوالی در مورد وضعیت ضراب سرباز زده است.

این پایگاه خبری در ادامه با بیان اینکه اخبار مربوط به بازپرسی‌های پرونده ضراب از زمان آغاز تاکنون چندان انتشاری نداشته است، نوشت: «با این حال دستگیری ضراب تحولات عظیمی را در ترکیه رقم زده است.»

ضراب در گذشته با خواننده ترکیه‌ای ازدواج کرده بود. او در سال ۲۰۱۳ با اتهاماتی که شامل فساد در بانک دولتی هالک بانک ترکیه بود، دستگیر شد و همین مساله منجر به دستگیری تعداد زیادی از مقامات ارشد اردوغان در سال ۲۰۱۳ شد. 

بر اساس این گزارش، از زمان دستگیری ضراب دولت اردوغان قواعد سخت‌گیرانه‌تری را در کشور اعمال کرده و بعد از کودتای نافرجام سال گذشته، ۵۰ عزار نفر به اتهام همراهی با شبکه گولن دستگیر شده‌اند. اردوغان خواستار استرداد گولن از آمریکا به ترکیه شده و احتمالا این پیشنهاد را به صورت پیشنهاد معاوضه او با چند زندانی آمریکایی در ترکیه مطرح کرده و خواستار آزادی ضراب نیز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز