خبرگزاری کار ایران

سعیدی به ایلنا خبر داد؛

تشکیل کمیته بحران در فراکسیون امید/ از سرگیری آموزش در کانکس و چادر با‌وجود تعطیلی مدارس کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۰۳

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته بحران در این فراکسیون، بر نگاه بلند در این کمیته تاکید کرد و در ادامه با اشاره به بازدید میدانی‌اش محل وقوع زلزله کرمانشاه، از آغاز روند از سر گیری آموزش در کانکس و چادر با‌وجود تعطیلی مدارس در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تشکیل کمیته بحران در فراکسیون امید اعلام کرد: پیرو مسائل و بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه‌ای که از گذشته تاکنون در کشور پیش‌آمده و نیاز به مدیریت آن احساس می‌شود و نیز باتوجه به وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه و برخی دیگر مناطق غربی کشور، اقدام به تشکیل کمیته بحران در فراکسیون امید کردیم.

تشکیل کمیته بحران فراکسیون امید

وی با بیان این‌که ریاست این کمیته برعهده عبدالکریم حسین‌زاده است، گفت: بنده، آقایان قاسم میرزایی‌نیکو، علیرضا رحیمی، محمد محمودی شاه‌نشین، ابوالفضل سروش و فرج الله رجبی از جمله اعضای این کمیته هستند که البته فعالیت آن صرفاً به زلزله اخیر محدود نخواهد بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این کمیته در فراکسیون امید مدیریت بحران در شرایط مختلف است و بر این اساس به دنبال تدوین طرح یا دستورالعملی هستیم که در بحران‌های پیش‌رو اعم از حوادث طبیعی و حوادث غیرطبیعی و غیرمترقبه چگونه نسبت به مدیریت بحران‌ها عمل کنیم.

باوجود کمک‌های بی‌نظیر مردمی مشکلاتی در مدیریت بحران و توزیع مناسبت اقلام دیده می‌شود

وی گفت: در مسائل مشابه متاسفانه با سوءمدیریت در بحث بحران هستیم و هم‌اکنون نیز در زلزله کرمانشاه شاهد هستیم توزیع چادر و اقلام و کمک‌های مردمی، به‌خوبی صورت نگرفته و متاسفانه باوجود آن‌که کمک‌های مردمی بی‌نظیر بوده اما به‌خاطر عدم مدیریت به خوبی توزیع نشده است.

نگاه بلندمدت در کمیته بحران فراکسیون امید

عضو هیات رییسه فراکسیون امید تاکید کرد: باتوجه به این‌که به‌دنبال انجام اقداماتی بلندمدت هستیم، نسبت به تشکیل این کمیته اقدام کرده و ان‌شاءالله در ادامه راه نتایج آن‌را به اطلاع می‌رسانیم.

وی با اشاره به سفر  برخی از اعضای این کمیته به محل وقوع زلزله یادآور شد: پیش از این بنده به‌عنوان عضوی از کمیسیون آموزش و تحقیقات و آقای حسین‌زاده نیز به‌نمایندگی از کمیسیون عمران در محل وقوع زلزله حاضر شدیم و موضوعات مختلف را پیگیری کردیم.

خانه بسیاری از مسئولان کرمانشاه نیز تخریب شده و آن‌ها هم بحران‌زده‌اند

سعیدی تصریح کرد: نکته حائز اهمیتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که هم‌اکنون حتی مسئولان آن استان نیز بحران زده‌اند و بعضاً خانه‌شان تخریب شده و بسیاری از وسایل زندگی‌شان را از دست داده‌اند و در این شرایط بیش از هر زمانی نیازمند کمک هستند و با این وجود، تمام تلاش‌شان را برای مدیریت اوضاع به انجام رسانده‌اند.

سفر سعیدی و صادقی به کرمانشاه برای بازدید از مدارس و دانشگاه‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سفر چندروز پیش خود به کرمانشاه گفت: بنده و آقای محمود صادقی از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات به محل وقوع زلزله اعزام شدیم که بنابر تقسیم کاری که صورت گرفت، بنده از مدارس و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بازدید کرده و آقای صادقی نیز از دانشگاه‌ها بازدید کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مدارس در این منطقه تخریب شده و به همین دلیل نیز در نامه‌ای به وزیر آموزش و پروش خواستار تسریع در آغاز مجدد آموزش به دانش‌آموزان شده و حتی اگر امکان بازساری فوری مدارس وجود ندارد، نسبت با از سرگیری مجدد آموزش اقدام کنند. همچنین در این نامه از خیرین درخواست کردم که به کمک آموزش و پرورش آمده؛ چرا که کمک‌های خیرین می‌تواند بیش از هر زمان دیگری در عرصه مدرسه‌سازی کمک کنند و معتقدم امروز «جهاد مدرسه‌سازی» بسیار حائز اهمیت است.

از سر گیری آموزش در کانکس و چادر با‌وجود تعطیلی مدارس کرمانشاه

سعیدی در پایان در توضیح وضعیت آموزشی در کرمانشاه گفت: متاسفانه به‌خاطر عمق تخریب‌ها، هنوز بسیاری از مدارس تعطیل است اما با تلاشی که صورت گرفت، آموزش از سر گرفته شده افتاده و کلاس‌های درس در کانکس‌ها و زیر چادرها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز