خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

پیگیری دولت برای احیای ٥٥٠ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۹۸

سخنگوی دولت گفت: در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش آب و خاک یکی از ابرپروژه‌ها احیای ٥٥٠ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان بود که خوشبختانه تاکنون ٢٧٤ هزار هکتار از این اراضی تسطیح، آبیاری و تحویل شده است و برای باقی آن هم جلسه‌ای برای استماع گزارش نظارتی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور در حاشیه نشست بررسی پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش آب و خاک یکی از ابرپروژه‌ها احیای ٥٥٠ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان بود که خوشبختانه تاکنون ٢٧٤ هزار هکتار از این اراضی تسطیح، آبیاری و تحویل شده است و برای باقی آن هم جلسه‌ای برای استماع گزارش نظارتی تشکیل شد.

وی افزود: این ٥٥٠ هزارهکتار از اراضی جز تعهدات دولت قرار گرفته که ١/٥ میلیارد دلار ازصندوق توسعه ملی برای این طرح اختصاص داده شد و ما امیدواریم سازوکاری طرح شود تا ٣٠ درصد از اصل و سود پروژه به صندوق طبق قانون بازگردانده شود.

نوبخت عنوان کرد: این اقدامات به نحو شایسته در استان خوزستان انجام شده و در سیستان و بلوچستان و ایلام در حال پیگیری است. این طرح اشتغال گسترده و افزایش تولید به همراه داشته است.

سخنگوی دولت در پایان در رابطه با میزان مهاجرت از روستاها به شهر پس از پایان فاز اول این پروژه تصریح کرد: باتوجه به اینکه این اراضی رها شده بودند پس از تکمیل ٢٧٤ هزار هکتار از اراضی و تسطیح و کانال‌کشی آن بسیاری از زارعین و کشاورزان به روستاها بازگشتند و شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز